English

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با موج؛

آمارهای رییس جمهور در خصوص افزایش ۳۰ درصدی قیمت مسکن صحیح است

وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارهایی که رییس جمهور در خصوص افزایش 30 درصدی قیمت مسکن در تهران ارائه داد، صحیح است.

آمارهای رییس جمهور در خصوص افزایش 30 درصدی قیمت مسکن صحیح است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت موج و در پاسخ به این پرسش که آیا نمی توان بخشی از دلایل افزایش قیمت مسکن و اجاره مسکن را به رها شدن طرح مسکن مهر مرتبط دانست؟ گفت: کارشناسان وزارت راه و شهرسازی منحنی ای را ترسیم کرده اند که در برگیرنده نرخ تورم و قمیت مسکن و نرخ اجاره مسکن طی سال 1370 تا 1398 است.

وی افزود: بر اساس نمودارهای ترسیم شده، رشد اجاره بها و رشد قیمت مسکن با نرخ تورم و شاخص های تورم به صورت تجمیعی، تقریبا منطبق بوده و حرکت یک نواختی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت مسکن و اجاره بها به واسطه تحولات نرخ  ارز و تحولات اقتصادی داخل کشور صورت گرفته است و این افزایش قیمت تابع عرضه و تقضا نیست و از بازار عرضه و تقاضا متاسفانه تبعیت نمی کند.

اسلامی تصریح کرد: بر اساس تحلیل های کارشناسی صورت گرفته، در بالاترین سالی که بیشترین تولید مسکن را داشته ایم، یعنی در سالی که یک میلیون و یک صد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی تولید شده است، باز هم شاهد افزایش نرخ قیمت مسکن در کشور بوده ایم و این امر نشان می دهد که قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، آماری که رییس جمهور در خصوص افزایش حداکثر 30 درصدی قیمت مسکن و اجاره مسکن در شهر تهران ارائه کرده است را قبول دارند؟ گفت: این آمار را ما از خودمان خلق نکردیم. بلکه بر اساس گزارش ها و مقایسه روند افزایش قیمت ها بوده است. مطلبی که آقای رییس جمهور بیان فرمود، حاوی این مطلب است که قیمت مسکن در بهار امسال در مقایسه با بهار سال گذشته در شهر تهران با افزایش حدود 30 درصدی مواجه بوده و این آمار صحیح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه