English

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به موج؛

برخی برای کاهش قیمت کالاها مقاومت می کنند

رییس کل بانک مرکزی گفت: با وجود کاهش قیمت ارز، برخی برای کاهش قیمت کالاها مقاومت می کنند.

برخی برای کاهش قیمت کالاها مقاومت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه دولت موج مبنی بر اینکه چرا با وجود کاهش قیمت ارز هنوز قیمت بسیاری از کالاها و اجناس کاهش نیافته است؟ گفت: خوشبختانه در حال حاضر قیمت ارز در موقعیت با ثباتی قرار دارد و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی افزود: یک چسبندگی در قیمت کالاها وجود دارد که برای کاهش آن و اثرگذاری افت قیمت دلار در قیمت کالاها، باید صبر کنیم و بر اساس نظر کارشناسان، این اتفاق به تدریج می افتد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بالاخره شوکی که در بخش ارز ایجاد شد و رقم ها را حتی به بالای 16 هزار تومان نیز رساند، اثر خود را در قیمت ها گذاشت. حال امروز که با افت قیمت دلار، باید قیمت دیگر کالاها نیز پایین بیاید، مقاومت هایی اتفاق می افتد.

همتی گفت: اخیرا هم عده ای می گویند چون ارز نیمایی بالا رفته است، قیمت ها پایین نمی آید. این ادعا هم درست نیست. زیرا متاسفانه حتی کسانی که از نیما ارز گرفتند، باز هم قیمت محصولات خود را با نرخ آزاد محاسبه کرده و اجناس و کالاها را با نرخ آزاد به مردم می دهند.

وی تاکید کرد: به هر حال ما معقتدیم که با شرایط اقتصادی فعلی، باید قیمت ها کاهش یابد و این اتفاق در آینده می افتد و باید صبر کرد.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص شرایط بازار ارز نیز گفت: نرخ ارز نیز وابسته به فاکتورهای اقتصادی است و این فاکتورها در آن تاثیر دارد. اگر این اطلاعات و اخبار سیاسی که گهگاه منتشر می شود و موجب بالا و پایین رفتن حداکثر یک درصدی قیمت ارز می شود، را کنترل کنیم، وضعیت بهتری خواهیم داشت. لذا با اقدامات صورت گرفته امیدواریم به تدریج با ثبات بیشتر بازار ارز کنترل شود.

همتی در پایان تاکید کرد: به نظرم به سمت ثبات خوب اقتصادی می رویم و این آرامش در جامعه وجود دارد. بخشی از آرامش حاکم بر جامعه نیز نتیجه همین ثبات اقتصادی است و امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده این روند را کنترل کرده و ادامه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه