English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگوی اختصاصی با موج؛

انتصاب مدیر عامل صندوق بازنشستگی غیر قانونی است/وزیر قول عزل داده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتصاب مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری غیر قانونی است.

انتصاب مدیر عامل صندوق بازنشستگی غیر قانونی است/وزیر قول عزل داده است

حسن لطفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در پاسخ به این پرسش که آیا شایعات مربوط به اختلاف اعضای کمیسیون اجتماعی با رییس این کمیسیون صحت دارد؟ گفت: متاسفانه مسائلی به وجود آمده که منجر به اختلاف در کمیسیون اجتماعی شده است.

وی افزود: یکی از این مسائل مربوط به انتصاب آقای سید میعاد صالحی به عنوان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری است. این فرد را محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرده و انتصاب صالحی با هیچ یک از قوانین و مقررات کشور همخوانی ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: صالحی بر خلاف تمام مقررات انتصابات دولتی به عنوان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری انتصاب شده است. وی کارمند دولت نیست و طبق قانون نمی تواند به سمت های دولتی و صندوق های زیر مجموعه وزارت تعاون منصوب شود و به طور قطع این انتصاب خلاف مقررات است.

لطفی گفت: از سوی دیگر این فرد دارای مدرک تحصیلی مرتبط نیست. اگر اشتباه نکنم، وی مدرک دکتری مهندسی صنایع داشته و این مدرک هیچ ارتباطی با کار به عنوان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ندارد.

وی افزود: همچنین صالحی حتی یک روز سابقه کار و تجربه در صندوق بازنشستگی کشور را ندارد و معلوم نیست چگونه بدون هیچ تجربه ای به عنوان مدیر عامل در این مجموعه حساس منصوب شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: از سوی دیگر از دیوان محاسبات و همچنین سازمان بازرسی استعلام کرده ایم و هر دو نهاد فوق تاکید کرده اند که انتصاب صالحی به عنوان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، غیر قانونی است.

لطفی افزود: این مسائل موجب ایجاد چالش هایی میان کمیسیون اجتماعی با وزیر کار شده است. همچنین موجب اختلاف عمیق میان رییس کمیسیون اجتماعی با سایر اعضا گردیده است. متاسفانه این اختلافات به طور قطع عواقب خوبی برای وزارت کار و همچنین کمیسیون اجتماعی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا صحت دارد 15 نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی اعلام کرده اند که تا رفع مشکلات در جلسات شرکت نمی کنند؟ گفت: نباید موضوعات را به این نحو بیان کرد. وزیر کار قول داده است که این فرد را از کار برکنار کنند. ما نیز از رییس کمیسیون اجتماعی خواسته ایم که قانون را رعایت کند. بنابراین اینکه 15 نفر از اعضا در جلسات کمیسیون شرکت نمی کنند، صحیح نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    وای از این همه فساد، قربانی دیگری در زمینه مبارزه با فساد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه