English

محسن رضایی با اشاره به سیل خوزستان:

باید روند ارزیابی ها و پرداخت ها تا پایان شهریور به اتمام برسد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در پرداخت تسهیلات از سوی دولت اقدامات جدی صورت گرفته است اما باید به روند ارزیابی ها و پرداخت ها، شتاب بیشتری داده شود که تا پایان شهریور به اتمام برسد.

باید روند ارزیابی ها و پرداخت ها تا پایان شهریور به اتمام برسد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شورای راهبردی توسعه استان خوزستان با اشاره به مصوبات و پیگیری های دو ساله برگزاری شورای راهبردی استان، اظهار کرد: بسیاری از کارهایی که در این جلسات طرح و پیگیری شده، خوشبختانه به نتیجه رسیده و امیدواریم که با حضور فعال افراد موثر و نخبگان استان همواره منشاء اثر باشد، همچنین امید داریم با انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان شاهد تحرکات فرهنگی و سازنده بیشتری در استان باشیم.

در ادامه جلسه، پس از ارائه آمار و ارقام تسهیلات پرداخت شده از سوی دولت، رضایی با اشاره به موانعی که سامانه سجاد در ارائه تسهیلات مالی به آسیب دیدگان ایجاد کرده، گفت: پس از بروز حادثه، بسیاری از آسیب دیدگان به ما مراجعه می کنند و از نحوه و میزان تسهیلات پرداختی سوال دارند و مطالبه جدی هم دارند که باید پیگیری و محقق شود.

وی افزود: امروز در پرداخت تسهیلات از سوی دولت اقدامات جدی صورت گرفته است اما باید به روند ارزیابی ها و پرداخت ها، شتاب بیشتری داده شود که تا پایان شهریور به اتمام برسد.

رضایی با اشاره به تغییرات اقلیمی در سال های اخیر، گفت: ممکن است ما سال آینده نیز با  پدیده جدیدتری مواجه شویم؛ بنابراین باید از اطلاعات بدست آمده از حوادث متعدد سال های گذشته و بررسی دقیق آنها، راه های برون رفت را از زوایای مختلف مورد توجه قرار داد که طرح موضوع انتقال آب و ایجاد کانال های هدایت سیل به سمت تالاب ها و کانون های ریزگرد و ارائه طرح هایی چون "نهر ماله" در این خصوص مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به گزارش مسئول ستاد بحران استان از وضعیت بافت های فرسوده شهر مسجد سلیمان و ضرورت اقدام عاجل در این خصوص، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی جدی شود و با کمک به موقع و حداکثری، یاس و ناامیدی مردم در این زمینه که منجر به بروز بحران های جدید  خواهد شد را از بین ببریم.

رضایی افزود: طبق گزارش های ستاد بحران، در ارزیابی های اولیه از ۸۶۰۰ واحد شهر مسجد سلیمان ، ۱۵۰۰ واحد تخریبی و ۶۰۰۰ هزار واحد تعمیری  ارزیابی شده است که این آمار نشان می دهد، به اندازه ۵۰ درصد سیل استان، در مسجد سلیمان خسارت به بار آمده است و این نشان از عمق فاجعه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: نوع خانه های فرسوده مسجد سلیمان را باید تفکیک کنیم و طبق یک برنامه مدون، آنهایی که قابل تعمیر ومقاوم سازی هستند را در اولویت قرار دهیم و آنهایی که نیاز به تخریب دارند، با کمک بنیاد مسکن و مساعدت دولت در مراحل بعدی انجام قرار گیرند.

رضایی در پایان، از استاندار خوزستان که با وجود همه کمبودهایی که در تامین مالی جبران خسارت ها وجود دارد، اما نهایت همکاری را داشته، قدرانی کرد.

در ابتدای این جلسه گزارش جامعی از ارقام و میزان خسارات و اقدامات صورت گرفته در خصوص کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث طبیعی اخیر در خوزستان از سوی نهادها و ادارات مربوطه، به حاضرین ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه