English

ساز و کار اینستکس به مرحله اجرایی رسیده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: می توان گفت که این سازوکار اینستکس به مرحله اجرایی رسیده است و شاهد تبادلات مالی از این سازوکار خواهیم بود.

ساز و کار اینستکس به مرحله اجرایی رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگو با روزنامه الاخبار در پاسخ به این سوال که ابتکار عمل برجام با شکست مواجه شده است، آینده برجام پس از مهلت 60 روزه را چگونه می بینید اظهار کرد: نمی توانیم از واژه "شکست ابتکار عمل" استفاده کنیم. درست است که برجام در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما گفت‌ و گو ها و اقدامات ضرورتا ناموفق نبوده است.

وی افزود: نشست وین سازنده بود و گامی به جلو به شمار می رود، طبیعتا میان خواسته های ایران و دستاوردهای ملموسی که جمهوری اسلامی برای آن تلاش می‌کند فاصله وجود دارد اما با این وجود گام های مثبت و رو به جلو در این نشست اتخاذ شد. مهم ترین مساله که مورد بحث قرار گرفت اینستکس بود و می توان گفت که این سازوکار به مرحله اجرایی رسیده است و شاهد تبادلات مالی از این سازوکار خواهیم بود.

موسوی ادامه داد: همچنین کشورهای اروپایی به دنبال تخصیص اعتباراتی برای این مکانیزم هستند. این عملیات علیرغم تاخیر اگرچه کم‌تر از تواقعات ما است آغاز شده است؛ بی شک بدون خرید نفت ایران و اختصاص دادن اعتبارات این مکانیزم نمی‌تواند به طور کامل توقعات ما را برآورده کند بنابراین از کشورهای اروپایی می‌خواهیم که با جدیت موضوع فروش نفت ایران را بررسی کنند. تا به امروز انتظارات ما بطور کامل بر آورده نشده است اما گام هایی که در این راستا اتخاذ شد مستحق پیگیری هستند. در نشست وین تصمیم جدید در رابطه با نشست وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در برجام اتخاذ شد که این مساله نیز گامی مثبت به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی