English

امیرعبداللهیان:

باید تلاش کرد که لبنان را دور از شرایط بحرانی نگه داشت

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل با اشاره به اهمیت و لزوم برقراری صلح و امنیت در منطقه و لبنان، گفت: باید تلاش کرد که لبنان را دور از این شرایط بحرانی نگه داشت.

باید تلاش کرد که لبنان را دور از شرایط بحرانی نگه داشت

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل سه شنبه 18 تیرماه با یان کوبیش، هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لبنان درخصوص مسائل منطقه ای بالاخص لبنان، دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: نقش جنابعالی بعنوان نماینده دبیرکل UN در لبنان در کمک به حفظ ثبات و امنیت لبنان و منطقه حائز اهمیت است.

دستیار ویژه رئیس مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سازمان ملل متحد در گزارش ها و مواضع خود، بی‌طرفی لازم را در تحولات مورد توجه جدی قرار دهد.

وی گفت: نباید مواضع نادرست و یکجانبه صهیونیست‌ها، در اظهارات منتسب به سازمان ملل تکرار شود چرا که نقش UN همواره بر تنش زدایی متمرکز بوده است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان این نگرانی را ایجاد می کند که منطقه به بحران جدیدی کشانده شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل گفت: جنگ افروزان صهیونیست باید محاسبه واکنش طرف مقابل را از نظر دور نداشته باشند. نتانیاهو فریب ژستهای توئیتی ترامپ را خورده است و با آتش بازی می‌کند.

وی در پایان افزود: اساساً امنیت منطقه بهم مرتبط است و باید تلاش کرد که لبنان را دور از این شرایط بحرانی نگه داشت.

همچنین در این دیدار یان کوبیش، هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لبنان، گفت: لبنان در شرایط حساس و پیچیده‌ای قرار دارد و برقرای توازن در آنجا کار دشواری است و هر حرکت نسنجیده‌ای می‌تواند به این اوضاع دامن بزند.

وی با اشاره به تقسیمات فرقه‌ای در داخل لبنان، تصریح کرد: این تقسیمات بسیار حائز اهمیت است و براساس قانون اساسی همه طرفها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و در غیر این صورت نمی‌توان به صلح و ثبات دائمی در آنجا دست پیدا کنیم.

یان کوبیش خاطرنشان کرد: همه کشورهایی که میانجی برقراری صلح در این کشور و همچنین در کل منطقه هستند، باید نسبت به حساسیت های فرقه‌ای، اصلاحات و ادبیات این کشور آگاهی داشته باشند و بی توجهی به این مسائل، وضعیت را بحرانی‌تر می سازد.

وی با اشاره به مسئله آوارگان سوری، اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در لبنان، حضور بیش از یک و نیم میلیون نفر آواره دراین کشور است که با توجه به اعلام کشور سوریه، شرایط برای بازگرداندن این آوارگان مهیاست ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شوند.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان ملل تلاش دارد که بنا بر وظیفه خود، تنشها را از این منطقه دور نماید و تمام کشورهای میانجی و درگیر هم ضرورت دارد که تمام تلاششان را بر این هدف متمرکز نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه