English

تاکید محسن رضایی بر امدادرسانی به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر امدادرسانی به آسیب دیدگان و بازسازی مناطق زلزله زده مسجد سلیمان تاکید کرد.

تاکید محسن رضایی بر امدادرسانی به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان، با تبریک دهه کرامت به شهروندان و مسئولان مسجدسلیمانی اظهار کرد: امیدواریم که دردها و آلام این مردم کمتر شود. انتظار داریم که رسانه‌ها به این حادثه بیشتر بپردازند. این حادثه نیازمند پوشش دقیق وقایع است تا کمک‌های خارج از استان به مردم این منطقه رهسپار شود. تا کنون به ۳۰۰۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای منطقه آسیب وارد شده و حدود ۲۰۰ واحد دامداری و پرورش ماهی آسیب دیده است. بخشی از زیربناها و راه‌های روستایی تخریب شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این زلزله بزرگ تلفات جانی کمی داشته اما مجموعه آسیب‌ها و خسارت‌ها کم نبوده و باید این آسیب‌ها را جبران کرد. رسیدگی به مجروحین و برقراری امنیت برای منازل مردم، در اولویت است. از نیروی انتظامی محترم می‌خواهم که دروازه‌های ورودی شهر را کنترل بیشتری کنند. در مرحله دوم، موضوع جبران خسارت‌ها است که باید ارزیابی خانه به خانه و همراه با تصویر اموال، خانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی مستند شود. البته این ارزیابی گاهی بیش از دو سه هفته به طول می‌ انجامد.

*رسیدگی به مردم باید در اولویت باشد

رضایی گفت: توصیه می‌کنم در مواردی که پیمانکارها به وظایف خود عمل نکرده اند، با جدیت و دقت محاسبه و رسیدگی شود. همچنین  پیاده سازی طرح جامع شهر مسجد سلیمان را باید پیگیری کنیم. این شهر  سابقه تاریخی خود را دارد که باید با اجرای طرح جامع، حفظ شود. البته نمی‌شود منتظر پیاده شدن طرح جامع ماند و پرداخت خسارت‌ها، را موکول به آینده دور کرد، رسیدگی به مردم باید در اولویت باشد.

وی افزود: مدت دو سال است که به این نتیجه رسیده ایم که با وجود مشکلات مختلف، خوزستان نیاز به یک شورای راهبردی دارد تا در این شورا، مشکلات و چالش‌های شمال استان خوزستان به طور ویژه بررسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه