English

ظریف:

امروز ایران پرچم‌ دار مبارزه با مواد مخدر است

وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است. اقدامات چشمگیر ایران در این عرصه و تحمل هزینه‌های بی شمار معنوی و مادی که یک شهید ما ارزش همه دنیا را دارد، پیشگام رسیدن به جهان عاری از مواد مخدر است.

امروز ایران پرچم‌ دار مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تاریخ ملل متحد روزهایی را در تقویم خودش دارد برای دستیابی به ایده آل های نوع بشر مثل جهان عاری از سلاح هسته‌ای، فقر، گرسنگی، بی‌سوادی و غیره. همه اینها بر مبنای اصول سه گانه صلح و امنیت، حقوق بشر و توسعه بنا شده است.

وی افزود: امروز ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است. اقدامات چشمگیر ایران در این عرصه و تحمل هزینه‌های بی شمار معنوی و مادی که یک شهید ما ارزش همه دنیا را دارد، پیشگام رسیدن به جهان عاری از مواد مخدر است. علاوه بر بیش از 7 هزار شهید و 12 هزار جانباز هزینه‌های غیر قابل جبرانی که کسی نمی‌تواند آن را جبران کند سالانه بیش از 300 میلیون دلار در این زمینه در ایران هزینه می شود.

ظریف اظهار کرد: اقدامات ما دارای تاثیرات منطقه‌ای و بین‌المللی است. سال گذشته یک میلیارد دلار پروژه انسداد مرزی را در مرزهای شرقی اجرا کردیم و ایران الان نزدیک به 80 درصد کشفیات تریاک دارد که بالغ بر 800 تن بوده است.

وی گفت: حل مساله مواد مخدر بدون توجه به زیر ساخت‌ها و نیازها و توسعه پایدار تقریبا ناممکن است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اعمال تحریم‌ها و اقدامات یک جانبه آمریکا و ورود این کشور به عرصه جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران مانع اجرای همکاری‌های بین المللی به ویژه در عرصه مبارزه با مواد مخدر شده و آمریکا و برخی کشورهای غربی مسئول مستقیم عواقب اختلال در امر مبارزه با این پدیده هستند.

وی ادامه داد: در عین حال اراده ایران در مبارزه با مواد مخدر مبتنی بر پرهیز از سیاسی سازی، یک جانبه گرایی و توجه به همکاری های بین المللی در راستای اهداف تعیین شده برای ساختن فردای بهتر برای فرزندان مان و نسل های آینده متمرکز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی