English

معاون سیاسی وزارت کشور:

۵۰ نفر از وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده اند

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: برای شرکت در انتخابات مجلس تعدادی از استانداران و فرمانداران و ۵۰ نفر از مدیران در رده‌های مختلف در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس اعلام استعفا کردند.

50 نفر از وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا داده اند

به گزارش خبرگزاری موج، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در اولین نشست خبری خود که صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ خرداد)  با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: سال ۹۸ با بارش‌های نعمت الهی شروع شد و این بارشها براساس برخی گزارش ها در ۱۰۰ سال پیش سابقه نداشت و موجب زحمت فراوان برای مردم در ۲۵ استان شد. کشور عملا شروع سال را با بحران سیل شروع کرد.

وی افزود: همچنین اکنون تشدید تحریم های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا را شاهد هستیم، از یک طرف صحبت از مذاکره می‌کنند و از طرف دیگر تحریم‌ها را تشدید می کنند، ما ملتی بودیم که در مذاکره طولانی به معاهده قطعنانه ۲۲۳۱ رسیدیم. ترامپ برجام را شکست بزرگی برای آمریکا می‌دانست و تلاش می‌کرد که ما از برجام خارج شویم، بعد از اینکه موفق نشد خودش خارج شد. آمریکایی‌ها عملا حقوق بین الممالکی را ذبح کردند.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در سال 98 ما وارد یکی از مهمترین رویدادهای این سال خواهیم شد که انتخاب مجلس بوده و یکی از نمادهای مردم سالاری دینی است. وزارت کشور وظیفه اجرای انتخابات را دارد و از دهم اردیبهشت تقویم انتخابات در وزارت کشور با تعیین رئیس و اعضای این ستاد کلید زده شد. 

چهار رکن برای انتخابات قائل هستیم

وی افزود: تعدادی از استانداران و فرمانداران و ۵۰ نفر از مدیران در رده‌های مختلف در وزارت کشور اعلام استعفا کردند. به نظر می‌آید از شانزدهم خرداد به بعد کشور حدودا وارد فضای انتخابات شده است. ما چهار رکن برای انتخابات قائل هستیم که شامل مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است.

عرف ادامه داد: بابت احراز صلاحیت ها از مراجع ۴ گانه استعلام خواهیم کرد، برای موضوع امنیت انتخابات، ستادی در کنار دیگر ستادها تشکیل شده است که در شورای اصلی انتخابات هم حضور دارند. دو رکن دیگر انتخابات بحث مشارکت و رقابت است؛ وزارت کشور تلاش می کند تا بستر آن را فراهم کند. کشور ما کشور متکثری است و باید طرفیت ایجاد شود و تمام افراد با سلایق و علایق متفاوتی سیاسی در خانواده انقلاب اسلامی بیایند و خود را عرضه کنند و مردم انتخاب کنند.

عرف بیان کرد: وزارت کشور خود را موظف به رعایت این موارد و تحقق آنها می‌داند و در این راستا در اقدامات لازم برای سلامت و امنیت انتخابات را انجام می‌دهد. همچنین در مورد دو رکن دیگر یعنی رقابت و مشارکت باید عرض کنم کشور ما کشوری متکثر است و همه باید توان عرضه خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخاب نهایی را هم مردم انجام می‌دهند و ما هم به مردم اعتماد داریم و معتقدیم انتخاب آنها در راستای منافع ملی است و امیدواریم با کمک اهالی رسانه شاهد انتخابات پر شوری باشیم.

معاون وزیر کشور گفت: در این ۱۰ دوره میانگین مشارکت در حدود ۶۰ درصد بوده است و امیدواریم میانگین مشارکت امسال حداقل در حد میانگین سال‌های قبل و در صورت امکان با درصد مشارکت بالاتری باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای آموزش فرمانداران و استانداران چه میزان هزینه پیش بینی کردید و چه دوره هایی را برای آمادگی آنان در عرصه انتخابات فراهم کردید، گفت: در هر دوره آموزش را در دستور کار خود قرار دادیم، اولین دوره آموزشی در تیر ماه شروع خواهد شد، فرمانداران و مدیران سیاسی انتخابات در این دوره حضور دارند و پس از آن ۳ روز جلسه کارگاهی خواهیم داشت. و دبیر ستاد انتخابات کشور برنامه ریزی‌های آن را انجام خواهد داد.

عرف اظهار کرد: تعدادی از فرمانداران سابقه اجرا دارند که بابد خود را تقویت کنند و برخی دیگر اولین سابقه آنها در این کار است که باید به خوبی آموزش ببینند. ما در این مدت قبل از زمان ثبت نام، جلسات منطقه ای و کارگاهی خواهیم داشت. همچنین در سطح استان ها با بخشدارها هم بحث و گفت‌وگو می کنیم. تلاش وزارت کشور بر این است که به لحاظ اجرایی و حقوقی کار را انجام دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: برخی از تخلفات برای جهل به قانون است و اگر جهل نباشد تخلفی صورت نمیگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه