English

پس از سه سال یک اصولگرا ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده گرفت

عبدالرضا مصری که از چهره های اصولگرا و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس است، پس از سه سال ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده گرفت.

پس از سه سال یک اصولگرا ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، در سه سال نخست مجلس دهم، مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب تبریز و علی مطهری نماینده اصلاح طلب تهران به عنوان نائب رییس اول و دوم مجلس حضور داشتند.

در 12 سال گذشته نیز علی لاریجانی که از چهره های سیاسی فراجناحی به شمار می آید و نمی توان وی را به طور مطلق به اصولگریان منتسب کرد، ریاست مجلس را بر عهده داشت.

هر ساله و در زمان برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس ، اصلاح طلبان با نیروهای مستقل مجلس ائتلافی نانوشته را انجام می دادند. به این نحوه که اصلاح طلبان به ریاست علی لاریجانی رای داده و مستقل ها نیز به نایب رییسی علی مطهری و مسعود پزشکیان.

اما در چهارمین سال انتخابات هیات رییسه مجلس، ایجاد اختلاف در میان اصلاح طلبان که برخی آن را ناشی از رفتارهای محمدرضا عارف و سیاست گذاری های اشتباه وی می دانند، موجب شد که یکی از کرسی های نایب رییسی مجلس از دست اصلاح طلبان خارج شود.

در این انتخابات علی مطهری حائز آرای لازم نشد و عبدالرضا مصری عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به جای وی به عنوان نائب رییس دوم انتخاب شد.

امروز مصری برای نخستین بار پس از سه سال و در سال پایانی کار مجلس دهم، ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده گرفت.

بسیاری از نمایندگان از نوع اداره مجلس در زمان ریاست عبدالرضا مصری ابراز رضایت کردند.

در همین ارتباط سیدمحمد جواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به خبرنگار موج گفت: آقای مصری یک نیروی انقلابی و از چهره های شاخص مجلس است و امروز همه دیدیم که توانمندی وی موجب اداره صحیح مجلس شد.

وی افزود: ما باید از ظرفیت نیروهای انقلابی و متدین در مسوولیت های مختلف به درستی استفاده کرده، تا بتوانیم از پیچ ها و گردنه های سختی که پیش روی ملت ایران قرار دارد، به سلامتی عبور کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: به طور قطع وضعیت امروز کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و مشکلات معیشتی که گریبانگیر مردم شده، ناشی از عدم استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای انقلابی و جهادی در مدیریت کشور است و ما از این توانمندی محروم شده ایم.

ابطحی در پایان گفت: اگر می خواهیم بر مشکلات غلبه کرده و معضلات اقتصادی مردم را کاهش دهیم، باید بیش از گذشته به نیروهای انقلابی و جهادی تکیه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه