English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ترامپ در منطقه جنجال درست می کند و به گردن ایران می اندازد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست ترامپ این است که با همدستی کشورهای عربی در منطقه جنجال آفرینی کرده و آن را به گردن ایران بیاندازد.

ترامپ در منطقه جنجال درست می کند و به گردن ایران می اندازد

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: در ماه های اخیر شاهد بودیم که ترامپ به طور مرتب علیه ایران توطئه می کرد و این سیاست خصمانه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از سوی دیگر ترامپ تلاش می کند که خود را مشتاق مذاکره با ایران معرفی کند. به همین دلیل از یک سو تحریم ها را افزایش داده و علیه ما توطئه می کند و در همان زمان مدعی آمادگی برای مذاکره می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: البته در این سیاست هم ثبات قدم ندارد. همه شاهد بودیم که بارها اعلام کرد که آماده مذاکره با ایران است و حتی شماره تلفن داد، اما زمانی که رهبری عظیم الشان انقلاب به صراحت تاکید فرمودند هیچ مذاکره ای با آمریکا انجام نمی دهیم، حرفش را تغییر داد و گفت ما نیز آمادگی مذاکره نداریم!

جاسمی گفت: ترامپ به دلیل این رفتارهای متناقض در جامعه بین المللی منزوی شده و نتوانست کشورهای جهان به ویژه اروپایی ها را با خود همراه کند و تنها چند کشور کوچک منطقه با او همدست شده اند.

وی بیان داشت: به همین دلیل تلاش می کند تا با سناریوپردازی و صحنه سازی، دیگر کشورها را با خود همراه کند. یکی از این سناریوها، ایجاد جنجال در منطقه و انداختن آن به گردن ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: به عنوان نمونه چند ماه قبل در بندر فجیره به دو کشتی حمله شد. بلافاصله و بدون هیچ تحقیقی آمریکایی ها اعلام کردند که کار ایران است.

جاسمی ادامه داد: در زمان سفر نخست وزیر ژاپن به ایران نیز دو کشتی که محموله ژاپنی ها را حمل می کرد، در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت و در حالی که هیچ فردی به کشتی ها هنوز نزدیک هم نشده بود، آمریکایی ها گفتند ما تحقیق کردیم و متوجه شدیم کار ایران است!

وی در پایان تاکید کرد: البته جهانیان آگاه شده اند و افکار عمومی جهان به خوبی با این شیوه ها آشنایی داشته و فریب ترامپ و سران درغگوی کاخ سفید را نمی خورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی