English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نخست وزیر ژاپن به پیشنهاد ترامپ به ایران می آید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نخست وزیر ژاپن به پیشنهاد ترامپ به ایران سفر می کند و احتمالا دارای پیامی از سوی رییس جمهور آمریکا است.

نخست وزیر ژاپن به پیشنهاد ترامپ به ایران می آید

ولی الله نانواکناری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: زمانی که تنش بین دو کشور ایجاد می شود، کشورهایی که از این تنش متضرر می شوند، تلاش می کنند تا به عنوان میانجی وارد میدان شده و تنش را برطرف و یا حداقل کاهش دهند.

وی افزود: کشور، نهاد و یا فردی که می خواهد نقش میانجی را بازی کند، باید قابلیت های لازم را داشته و مورد اعتماد و وثوق دو طرف درگیر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در خصوص تنش میان ایران و آمریکا، بسیاری از کشورها، به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس و همچنین کشورهایی که با ایران مراودات اقتصادی دارند، اعلام آمادگی کردند تا میان دو کشور میانجی گری کنند.

نانواکناری گفت: با توجه به روحیه خصمانه و رفتارهای غیرمنطقی و غیرعقلانی دولت ترامپ و دشمنی این کشور با ملت ایران، تاکنون ایران پیشنهاد کشورهای مختلف را قبول نکرده و ما معتقدیم که مذاکره با دولت ترامپ در این شرایط به صلاح ملت ایران و انقلاب اسلامی نیست.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر نخست وزیر ژاپن به کشورمان گفت: این سفر به پیشنهاد و توصیه ترامپ انجام می شود. زیرا ترامپ از ژاپنی ها خواسته است تا میان آمریکا و ایران میانجی گری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آمریکایی ها می خواهند به هر قیمتی که شده با ایران مذاکره کنند و وقتی با پاسخ منفی ایران روبرو شدند، به کشورهایی چون سویس و ژاپن پیشنهاد دادند تا نقش میانجی را بازی کنند.

نانواکناری بیان داشت: به احتمال فراوان شنیزو آبه نخست وزیر ژاپن، حامل پیامی از سوی ترامپ برای ایران خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران این پیشنهاد ژاپن را می پذیرد؟ گفت: باید دید که چه حرفی مطرح می شود. اگر ژاپن بخواهد از همان ادبیات آمریکا استفاده کرده و همان حرف ها را تکرار کند، به طور قطع با پاسخ منفی ایران روبرو خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی