English

پیام معاون پارلمانی رئیس جمهور به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

پارلمانی رئیس جمهور با صدور پیامی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: نیمه‌های خرداد ابتدا با غم و دوری و فراغ است و در ادامه با امید و پیروزی و آغاز فصلی نو مصادف می‌شود.

پیام معاون پارلمانی رئیس جمهور به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی امیری پارلمانی رئیس جمهور با صدور پیامی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: نیمه‌های خرداد ابتدا با غم و دوری و فراغ است و در ادامه با امید و پیروزی و آغاز فصلی نو مصادف می‌شود.

متن پیام به این شرح است:

باسمه تعالی

خداوند متعال تقدیر را بر آن داشته است که نیمه خرداد نقطه عطفی باشد بر انقلابی که حکومت دینداران را احیا نمود و آوازه رسیدن به حکومت جهانی عدل مهدوی را در دل‌ها به نجوا گذاشت. نقطه آغازین این انقلاب را قیامی خونین و عزایی عمومی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ رقم زد و آن شگرفی را که همگان بر آن باور نداشتند با انفاس قدسی خمینی کبیر به ثمر رساند و بنا نهاد.

خون‌های پاک و مقدس قائمین ۴۲، بذری را آبیاری نمود که امروز درخت تناور چهل ساله‌ای شده است که به لطف خداوند متعال و امامت امامان آن و پایداری و صبوری و نجابت و ایثار و از خود گذشتگی ملت شریف و بزرگ ایران در جهان به بزرگی و عظمت از آن یاد می‌کنند. نظامی که حتی دشمنان آن در برابر صلابتش سر تعظیم فرود آورده و هرچند برایشان مشکل، اما مجبور به ادای احترام بر آن هستند و کلاه از سر خود برمی‌ دارند.

نیمه‌های خرداد این مسیر ابتدا با غم و دوری و فراغ است و در ادامه با امید و پیروزی و آغاز فصلی نو مصادف می‌شود. از خاکستر اندوه شهادت عزیزان این خاک سیمرغ انقلابی شیرین و بزرگ بیرون آمد و از فراغ جانکاه بنیانگذار آن زعامتی نوین در فصلی جدید و بر همان محور پاک آغاز گردید.

نیمه خرداد هرسال یادآور همه آن اندوه‌ها و تمام آن شگرف‌هاست. ما قیام را از این ایام فرا گرفتیم. صبر در فراغ بهترین عزیزان را در این ایام مشق نمودیم و امید به آینده را با رهنمودهای راهنمایی حکیم در درون خود باور کردیم. امیدی که آغازگر آن، پایانی بر هژمونی جهان تک قطبی بود و این همه امید بخش ملت‌های مظلوم جهان!

از این رو بر خود واجب میدانم تا ایام "تا ابد عزای عمومی" ۱۴ و ۱۵ خرداد را به ملت شریف ایران تسلیت گفته و آغاز رهبری حکیم فرزانه، حضرت آیه الله خامنه‌ای را گرامی بدارم.

امید به فرداهایی روشن‌تر و موفق‌تر را برای برای ملت بزرگ ایران در ظل توجهات حضرت حق، مسالت دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه