English

عضو فراکسیون امید مجلس:

امر به معروف فقط مختص حجاب نیست

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: امر به معروف فقط مختص حجاب نیست و باید در دیگر مسائل نیز اجرا شود.

امر به معروف فقط مختص حجاب نیست

محمد قمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از دستورات دین مبین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است. اجرای این فریضه الهی و دینی، به طور قطع به تطهیر جامعه و کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی منجر خواهد شد.

وی افزود: تمام مومنان بر اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارند و از فضائل این اخلاق حسنه دینی، آگاه بوده و می دانند که چه محاسن و دستاوردهایی در یک جامعه اسلامی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: اگر این دستور دینی به درستی در جامعه اسلامی اجرایی شود، می توانیم شاهد معضلات اجتماعی و افزایش روحیه انسانی و دینی و برادری در جامعه باشیم.

قمی گفت: در سال های اخیر رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی تاکید فراوانی بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشته اند و دستگاه های مسوول و مرتبط به ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید برای عملیاتی شدن فرامین ولایت، تلاش کنند.

وی متذکر شد: البته اجرای این فرضیه دینی تنها مختص ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیست و همه دستگاه ها و نهادها و همچنین آحاد ملت باید در این راه پیشقدم بوده و مسوولیت اجتماعی و دینی خود را به خوبی بشناسند.

عضو فراکسیون امید یادآور شد: متاسفانه برخی از دستگاه ها و نهادها اجرای امر به معروف و نهی از منکر را تنها در حوزه حجاب می دانند. اگر چه تشویق به رعایت حجاب اسلامی امری ضروری است، اما نباید اجرای این فریضه الهی را محدود کنیم.

وی اظهار داشت: باید مشکلات و ضعف ها و نیازهای جامعه به درستی شناسایی و در این موارد نیز امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود. به عنوان مثال امروزه و با توجه به مشکلات معیشتی و مدیریتی جامعه، به شدت نیازمند امر به معروف در حوزه هایی چون مقابله با مفاسد اقتصادی، بداخلاقی های سیاسی، تبعیض های ناروا و ... هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه