English

روحانی در جلسه هیات؛

ما قدس و مظلومان تاریخ را هرگز فراموش نکرده و تنها نمی‌ گذاریم

رئیس جمهور تأکید کرد: شعار روز قدس بسیار حائز اهمیت است و معنای آن این است که ما قدس و مظلومان تاریخ را هرگز فراموش نکرده و تنها نمی‌گذاریم و در برابر ستمگران سکوت نخواهیم کرد.

ما قدس و مظلومان تاریخ را هرگز فراموش نکرده و تنها نمی‌ گذاریم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، امروز و در آستانه روز قدس در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه ملت ایران در طول 40 سال گذشته همواره مدافع مظلومین بوده و در برابر متجاوزین ایستادگی کرده است، اظهار کرد: فلسطین و قدس یک اسم رمز برای مقاومت همه مسلمان‌ها و اسرائیل یک اسم رمز برای متجاوزین دنیاست که می‌خواهند به مردم مسلمان ظلم کنند.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران همیشه به سایر ملت‌ها کمک کرده به گونه‌ای که در سوریه، فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و یمن به ملت‌های مظلوم کمک کرده‌ایم.

ملت‌های مظلوم یمن و فلسطین از متجاوزان هراسی ندارند 

روحانی با اشاره به اینکه ملت‌های مظلوم یمن و فلسطین در این ایام ماه مبارک رمضان روزهای سختی را سپری کردند، اظهار داشت: ملت‌های مظلوم یمن و فلسطین ملتهایی مقاوم بوده و از متجاوزان هراسی ندارند و با فداکاری، ایثار ، ایستادگی و قدرت خود، دشمنان را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: روزگاری مردم فلسطین برای دفاع از خود تنها یک سنگ در اختیار داشتند، اما امروز با تلاش و فداکاری  و صنعت داخلی خود ابزاری در اختیار دارند که به اسرائیلی‌ها پاسخ دندان‌شکن می‌دهند و امروز دیگر موشک جواب موشک است؛ به طوری که پس از 48 ساعت صهیونیست ها ناچار به عقب‌نشینی شده و گنبد آهنین آنها در برابر موشکهای رزمندگان فلسطینی تاب نیاورد.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر چه این ملت‌ها، ملت‌هایی مقاوم، بزرگ و ایثارگر هستند، اما از سوی دیگر جنایت‌های قدرت‌های بزرگ نیز در حال افزایش است و آنها در حال ارسال سلاح‌های مدرن به منطقه و زیر بمباران قرار دادن مردم مظلوم یمن و فلسطین هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ایران و امام راحل درس‌های فراوانی را برای ما به دنبال داشت و روزهای مهمی را به نفع جهانیان و دنیای اسلام ترسیم کرد که نمونه آن هفته وحدت در راستای اتحاد و وحدت مسلمانان و روز جهانی قدس است»، گفت: همه ملت‌های مسلمان بویژه ملت ایران، عراق، سوریه و لبنان و دیگر کشورهای اسلامی این روز را گرامی می‌دارند.

روحانی تأکید کرد: شعار روز قدس بسیار حائز اهمیت است و معنای آن این است که ما قدس و مظلومان تاریخ را هرگز فراموش نکرده و تنها نمی‌گذاریم و در برابر ستمگران سکوت نخواهیم کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: قدس سرزمینی مقدس برای همه خداپرستان و موحدان عالم و پیروان ادیان اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است و در گذشته همه این اقوام در فلسطین در کنار هم زندگی می‌کردند.

روحانی با اشاره به اینکه ملت مظلوم فلسطین 71 سال است که از سرزمین مقدس خود آواره شده اند، اظهار داشت:  3 الی 4 نسل از مردم فلسطین امنیت، آزادی و آرامش نداشته اند و خانه‌های اجدادی آنها اشغال و تخریب شده و به دست اشغالگران افتاده و در اردوگاه‌ها زندگی کرده‌اند و یا آواره دیگر کشورها شده اند.

رئیس جمهور افزود: نمی‌شود ملتی بزرگ را اینچنین آواره کرد و دیگر مسلمانان به عنوان برادران آنها ساکت باشند.

امسال شرایط در روز جهانی قدس با همه سال‌ها متفاوت است

روحانی با بیان اینکه امسال شرایط در روز جهانی قدس با همه سال‌ها متفاوت است، گفت: دشمنان فلسطین و قدس در طول یکسال گذشته تلاش کردند که حرمت قدس را زیرپا بگذارند و شهر بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت متجاوزین اعلام کرده و سفارت خود را به آنجا منتقل کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز سخن از معامله قرن که واقعیت آن ورشکستگی قرن برای مطرح کنندگان آن است به میان آمده، افزود: امروز توطئه تنها علیه ملت فلسطین نیست، بلکه توطئه علیه منطقه شکل می‌گیرد.

روحانی ادامه داد:  ملت ایران همه ساله و در هر شرایطی با زبان روزه در روز قدس به خیابان‌ها آمدند و ندای حمایت خود از ملت فلسطین و قدس مظلوم و شریف را اعلام کرده و راهی که امام راحل ترسیم کرده را با عظمت و با پرچم اسلامی در اهتزاز نگه داشته‌اند و امسال نیز باشکوهتر از سالهای گذشته در این مراسم شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز با استعانت از خدا ، روح پاک و منطق و ایستادگی،  می‌توانیم از مشکلات و معضلاتی که مردم با آن مواجه هستند، عبور کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه بخاطر جنایتی که دشمنان علیه ملت ایران روا داشته‌اند، ماه رمضان امسال برای بسیاری از مردم با سختی گذشت، گفت: تأمین نیازهای مردم با سادگی به انجام نرسید.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دشمنانی که ادعا دارند، دشمن نظام هستند در واقع جنگ را با آحاد ملت ایران شروع کرده و تحریم‌شان علیه زندگی روزمره مردم ایران است و در این تحریم آنان ماهیت خود را به خوبی نشان دادند.

روحانی با بیان اینکه «سخن‌های بسیاری از سوی آنها بیان می‌شود و فراز و نشیب در سخنان آنها زیاد بوده و استقامت مردم آنها را وادار کرده که گاهی سخنان متناقضی بیان کنند»، گفت: معیار برای ما کلام نیست، بلکه عمل آنها است؛ هر زمان آنها دست از ظلم نسبت به ملت ایران برداشته و تحریم‌های ظالمانه را کنار گذاشته و در برابر تعهدات خود پایبند بوده و به میز مذاکره‌ای که خودشان ترک کردند و برهم زدند، بازگشتند، راه به روی آنها بسته نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: ملت ایران، ملتی آگاه و هوشیار هستند و مبنا و میزان آنها عمل و اقدام آنها است.

روحانی خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: اگر در کردار، راه دیگری را انتخاب کنید و در تصمیمات اجرایی خود ظلم را کنار گذاشته و به عدالت و قانون بازگردید، ملت ایران راه را به روی شما بازمی‌گذارد اما این دست خودتان است که در مقام عمل نشان دهید که نمی‌خواهید به ظلم و جنایت گذشته خود ادامه دهید.

رئیس جمهور تصریح کرد: خدا را سپاسگزاریم که علیرغم فشار و سختی و مشکلاتی که هر روز به واسطه افزایش فشار دشمنان بیشتر می‌شود، فعالان اقتصادی و مسئولان اجرایی کشور، قدم‌های مثبتی در عرصه‌های گوناگون برداشتند.

روحانی ادامه داد: اگر چه هنوز مردم در فشار شدیدی زندگی می‌کنند، اما آمار تورم ماهانه در اردیبهشت کاهش محسوسی را نسبت به فروردین نشان می‌دهد و این به معنای آن است که می‌ توانیم در برابر تورم ایستادگی کنیم و اگر همه اعم از فعالان اقتصادی، خصوصی، دولتی، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و مردم دست به دست هم بدهیم و در کنار هم باشیم، می‌توانیم آثار تحریم را کاهش داده و مشکلات زندگی مردم را کم کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: علاوه بر آمار تورمی، آمار صادرات غیرنفتی در اردیبهشت‌ماه نیز نشان داد که تمام بخش‌های تولیدی کشور فعال بودند و در برخی موارد رشد محسوسی را در این 2 ماه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

اگر همه تلاش کنیم می‌توانیم به پیروزی دست پیدا کنیم

روحانی تصریح کرد: این به معنای آن است که اگر همه تلاش کنیم و همه توان خود را بکار بگیریم، می‌توانیم در برابر غول تورم و بیکاری ایستادگی کرده و به پیروزی دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور همچنین در ابتدای این جلسه با بیان اینکه ماه رمضان بهار عبادت، راز و نیاز و مناجات و ماه نزول قرآن، تلاوت و تدبر در قرآن و ماه صیام و قیام است، گفت: مردم ایران مثل همه سال‌های گذشته در شب‌های قدر نمایش عظیمی را در برابر دیدگان جهان آفریدند.

روحانی افزود: جوانان عزیز و مردم در همه نقاط ایران در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها حضور داشتند و اینکه در نیمه شبی تمامی مراکز اجتماعی کشور، مالامال از جمعیت عاشق با چشمانی اشک‌بار و دل‌های نورانی باشد، شاید در کمتر کشوری اینچنین مناظری وجود داشته باشد.

رئیس جمهور اظهار داشت: در شب قدر همه اقشار با هر اندیشه، فکر و سلیقه‌ای در مراسم‌های مختلف، حضور دارند و ماه رمضان همواره ماه وحدت، اتحاد، یگانگی و عبادت در پیشگاه خداوند بوده است.

روحانی با بیان اینکه وقتی ملتی به یاد خدا باشد، خداوند هم رحمت و فیض خود را برای آنها نازل خواهد کرد، خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه درس‌آموزی از شهید رمضان نیز هست و مردم در کنار راز و نیاز به یاد بزرگمرد تاریخ هستند.

رئیس جمهور افزود: امیر المؤمنین علی(ع)، تجسم رحم، عدالت، شفقت و یتیم‌نوازی و شخصیتی بود که حتی در آخرین ساعات زندگی خود از گذشت و رحمت، فاصله نگرفت و وقتی در سحرگاه نوزدهم رمضان قاتل او دستگیر شد به امام مجتبی(ع) دستور داد تا نسبت به او مدارا داشته باشند و این بزرگترین درس برای ماست که حتی نسبت به دشمنان و جنایتکاران و کسانی که ظلم کردند هم عدالت را فراموش نکنیم.

روحانی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) راه زندگی، حکومت‌داری، مردم‌داری، مهربانی و شفقت را به ما آموخت، اظهار امیدواری کرد که ماه مبارک رمضان ملت‌ ایران و دیگر ملت‌های مسلمان را بیش از گذشته به مکتب رسول خدا(ص) و ائمه هدی(ع) نزدیک کرده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه