English

محمود صادقی خبر داد؛

جلسه مهم فراکسیون شفاف سازی در خصوص مسائل ارزی کشور برگزار می شود

رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مهم این فراکسیون در خصوص مسائل ارزی کشور خبر داد.

جلسه مهم فراکسیون شفاف سازی در خصوص مسائل ارزی کشور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمود صادقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشکلات، ابهامات و نابسامانی ها در بازار ارز و سیاست های ارزی کشور نیاز است که نمایندگان مردم از ابزارهای نظارتی خود استفاده کرده و به این موضوع رسیدگی کنند.

وی افزود: متاسفانه حرف و حدیث ها و ابهامات بسیاری در حوزه تخصیص ارز ، مصرف ارز ، نحوه توزیع ارز و بازگشت ارز به کشور وجود دارد و به همین دلیل در فراکسیون شفاف سازی تلاش داریم تا به طور جدی در این حوزه ورود کرده و درباره چگونگی عملکرد متولیان، نهادهای اجرایی و ناظران تحقیق کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین منظور از مسوولان اجرایی و نظارتی برای شرکت در جلسه فراکسیون شفاف سازی دعوت شده که از جمله آنها می توان به وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس بانک مرکزی، رییس مرکز اطلاعات مالی کشور، رییس گمرک، رییس ستاد قاچاق کالا و ارز، رییس سازمان امور مالیاتی، معاونان وزارت اقتصاد و وزارت اطلاعات، رییس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های اقتصادی و افراد مرتبط در دستگاه قضایی نام برد.

صادقی گفت: این جلسه عصر روز دوشنبه در کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار می شود.

صادقی ادامه داد: در این جلسه تلاش داریم تا در خصوص مسائل مهمی چون عملکرد سیاست تجاری کشور، تبیین ساز و کار اعتبار سنجی متقاضیان ارزی، چرایی عدم بازگشت ارزهای تخصیص داده شده، شفاف سازی درباره حجم و میزان ارز تخصیص یافته، ساز و کار پیشگیری از پول شویی در زمان تحریم، فرایند ثبت سفارش، استعلام و ترخیص کالاها از گمرک در خصوص کالاهایی که ارز دولتی به آنها تعلق گرفته و شیوه های مقابله با رفتارهای غیرقانونی در حوزه ارزی بحث و بررسی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان در این جلسه به دنبال دستیابی به چه اهدافی هستند؟ گفت: در خصوص مسائل ارزی ما با دو حوزه روبرو هستیم. حوزه نخست سیاست گذاری های ارزی است و حوزه دوم نحوه اجرا ونظارت است. ما می خواهیم گزارش شفاف و صریح مسوولان اجرایی و نظارتی را دریافت کرده و بدانیم که آیا در حوزه سیاست گذاری مشکل داریم یا در حوزه اجرا.

رییس فراکسیون شفاف سازی مجلس تصریح کرد: به همین دلیل از مرکز پژوهش ها نیز دعوت کرده ایم تا راهکارهای رفع مشکلات موجود را بررسی و در صورت نیاز برای تصویب قوانین جدید و یا اعمال نظارت های بیشتر تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه