English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپایی ها می خواهند با حرف زدن سر ما را گرم کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها می خواهند فقط با حرف زدن درباره برجام و ضرورت حفظ آن، سر ما را گرم کنند.

اروپایی ها می خواهند با حرف زدن سر ما را گرم کنند

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ایران در برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد و حتی در بسیاری از موارد، ما بیش از تعهدات خود اقداماتی را انجام داده ایم که آژانس بین المللی انرژی اتمی آن را به طور کامل تایید کرده است.

وی افزود: تاکنون ده ها گزارش از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر شده، مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و انحرافی از برنامه های صلح آمیز هسته ای خود نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام این گزارش ها که از سوی یک نهاد رسمی و بین المللی صادر شده، از سوی اتحادیه اروپا و به ویژه کشورهای عضو 5 + 1 تایید گردیده است.

جمالی نوبندگانی افزود: این در حالی است که خود اروپایی ها تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و به طور مداوم تقصیر را گردن آمریکا می اندازند و در نهایت نیز می گویند ایران باید به برجام پایبند باشد!

وی گفت: اروپایی ها قادر نیستند به صراحت اعلام کنند در برابر سیاست های آمریکا توان مقابله و ایستادگی ندارند و به همین دلیل، نمی توانند هیچ اقدام جدی برای حفظ برجام انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: اعضای اروپایی برجام فقط حرف می زنند و می خواهند با حرف زدن سر ما را هم گرم کنند. ما دیگر هیچ امیدی به اروپا نداریم و اگر در مدت 60 روزه به وظائف و تعهدات خود عمل نکنند، برنامه های ایران در خصوص کاهش اقدامات در چارچوب برجام افزایش می یابد.

جمالی نوبندگانی در پایان تاکید کرد: ایجاد این وضعیت نیز در مرحله نخست به دلیل رفتار آمریکا و در مرحله دوم به دلیل بی تحرکی اروپا در برابر زیاده خواهی های آمریکا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی