English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت چاره ای به غیر از چنگ زدن به برجام ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی گفت: دولت چاره ای به غیر از چنگ زدن به برجام ندارد.

دولت چاره ای به غیر از چنگ زدن به برجام ندارد

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: در ماه های اخیر و به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام ، شاهد هستیم که دولت و به ویژه شخص رییس جمهور تلاش بسیاری برای حفظ برجام و پایبندی به این توافق بین المللی، آنهم به صورت یک جانبه از سوی ایران داشته اند.

وی افزود: در شرایطی که آمریکا از برجام به صورت یک طرفه خارج شده و اروپا نیز تا این لحظه به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده است، این پرسش مطرح می شود که چرا دولت و شخص رییس جمهور و وزارت خارجه تا این اندازه برای حفظ برجام تلاش می کنند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: پاسخ این پرسش را باید در شعارهای انتخاباتی آقای حسن روحانی جستجو کرد. تیم تبلیغاتی دولت در دوران انتخابات به مردم وعده داد که دلار گران نمی شود، به عقب باز نمی گردیم، با فساد مبارزه می شود، گرانی معیشت مردم را هدف قرار نمی دهد، روابط بین المللی بهبود می یابد، آزادی های قانونی گسترش می یابد، پاسپورت ایرانی در دنیا اعتبار پیدا می کند، با کشورهای همسایه روابط دوستانه ای برقرار خواهد شد.

نقوی حسینی ادامه داد: دولت وعده داده بود که امید در کشور افزایش می یابد، وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم بهبود می یابد، ظرف 100 روز به مردم گزارش کار می دهد، نمی گذارد کسانی که اختلاس کردند بر مردم مسلط شوند، چرخ هسته ای می چرخد و چرخ زندگی مردم هم می چرخد، صادرات توسعه می یابد، تحریم های آمریکا یک شبه برداشته می شود، مفسدان افشا می شوند، به جوانان و زنان توجه می شود و ....

وی افزود: حال که به این شعارها نگاه می کنیم، می بینیم هیچ یک از این وعده ها محقق نشده است. دولت نیز تنها دستاوردی که به  اصطلاح خود داشته است، برجام بوده و آن را فتح الفتوح نامید و گفت به واسطه آن مشکلات یک شبه برطرف و همه تحریم ها یک شبه برداشته می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در چنین شرایطی معلوم است که دولت و رییس جمهور نمی خواهند تنها دستاورد نیم بند آنها که البته هیچ سودی هم برای کشور و به ویژه برای اقتصاد و معیشت مردم نداشته است، از بین برود.

نقوی حسینی افزود: به همین دلیل روحانی و ظریف تلاش می کنند تحت هر شرایطی و با هر قید و شرطی برجام را نگاه دارند، ولو اینکه این حفظ برجام به صورت ظاهری باشد و تنها ایران به صورت یک طرفه تعهدات خود را عمل کند.

وی در پایان گفت: بنابراین به نظر می رسد که دولت چاره ای به غیر از چنگ زدن به برجام ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی