English

بزرگ‌ترین طرح‌های افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور را افتتاح کردیم

حسن روحانی گفت:پروژه های افتتاح شده امروز بزرگ‌ترین طرح‌های افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور است.

بزرگ‌ترین طرح‌های افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور را افتتاح کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح سامانه گرمسیری گفت: در زلزله سال 96 روزهای غمناکی برای همه ما بود و خدا را سپاسگزارم که امروز در شرایطی به این منطقه آمدیم که مهندسان مدیران کارگران کار عظیمی را به ثمر نشاندند این پروژه منطقه را متحول خواهد کرد.

روحانی بیان کرد: برای این طرح بزرگ ملی6/800 میلیارد تومان هزینه شده و کار عظیم و بزرگی برای این طرح‌ها بوده است.

وی گفت: مجموعه این طرح‌هایی که افتتاح کردیم بزرگ‌ترین طرح‌های افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور است.

وی افزود:16 استان ما هر یک به نحوی از مزایای آب خلیج‌فارس یا رودخانه‌های مرزی بهره‌مند هستند که موجب برکت برای همه این استان‌ها و برکت برای مردم ایران است.

روحانی با بیان اینکه از رهبر انقلاب به دلیل موافقت در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تشکر و سپاسگزاری می‌کنم گفت: 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این پروژه وام گرفتیم و ایشان موفقت کردند و از مقام معظم رهبری سپاسگزاری می‌کنم.

روحانی ادامه داد: از تمام آن‌هایی که دیروز تلاش کردند و همه آن‌هایی که برای افتتاح این پروژه عظیم از سال 82 تاکنون امروز تلاش کردند از مسئولین دولتی، استانی و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم.

وی افزود: این طرح از کردستان شروع می‌شود به استان کرمانشاه می‌آید و بعد از آن به استان ایلام می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه خداوند نعمت بزرگی بر ما نازل کرده است گفت: با توجه به بارش‌های خوب امسال از اوایل فرودین ماه تا امروز ظرف مدت 40 روز حدود 32 میلیارد مکعب آب در سدها ذخیره شده است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: مجموعا تاکنون در دولت یازدهم و دوازدهم 37 سد و بند تکمیل شده است و 5 سد دیگر نیز در حال تکمیل شد که 42 سد در نهایت وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی به بحث گردشگری و اهمیت توجه مسئولان اشاره کرد و گفت: به مسئولین گردشگری کشور یادآوری می‌کنم که با توجه به بارش‌های خوب امسال باید تحول خوبی در بحث گردشگری به‌خصوص گردشگری در مناطق زیبای که سد احداث شده ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه