English

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپایی ها توان و جسارت ایستادگی در برابر آمریکا را ندارند/ مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها توان و جسارت ایستادگی در برابر آمریکا را ندارند و در شرایط فعلی نیز مذاکره با آمریکا به صلاح کشور نیست.

اروپایی ها توان و جسارت ایستادگی در برابر آمریکا را ندارند/ مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: توافقنامه بین المللی برجام در حال حاضر بی اثر شده است. زیرا آمریکا به طور یک جانبه از آن خارج شده و به هیچ یک از تعهدات خود نیز عمل نکرده است.

وی افزود: از سوی دیگر نمی توان امیدی به اروپایی ها برای اجرای مفاد برجام بست. زیرا اروپایی ها ثابت کردند که توان و جسارت ایستادگی در برابر آمریکا را ندارند و به همین دلیل آنها نیز تاکنون به تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده اند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اروپایی ها در حال وقت کشی هستند و منتظر ببینند که سرنوشت تنش میان ایران و آمریکا به کجا می انجامد تا بتوانند تصمیم گیری لازم را داشته باشند. آنها هرگز در برابر خواسته های آمریکا، هرچقدر این خواسته ها زورگویانه و نامشروع باشد، ایستادگی نخواهند کرد و این موضوع اثبات شده است.

فلاحت پیشه گفت: در مقابل آمریکایی ها تلاش دارند تا با انجام فشارهای اقتصادی و تحریم های گسترده، ایران را مجبور به مذاکره کنند. این در حالی است که در شرایط فعلی، مذاکره با آمریکا به صلاح کشورمان نیست و نمی توانیم در مذاکره به حقوق خود دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: کسانی که دم از مذاکره می زنند، باید توضیح دهند که چرا چنین استدلالی دارند و بر اساس کدام منطق می گویند که مذاکره ایران و آمریکا مفید خواهد بود. به طور قطع در مذاکره احتمالی، ما فقط مجبور به امتیاز دادن خواهیم شد و آمریکا نیز هیچ امتیازی به ایران نخواهد داد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از سوی دیگر یک بار ما با آمریکایی ها مذاکره کردیم. نتیجه این مذاکرات نیز برجام بود و طرف آمریکایی به هیچ یک تعهدات خود عمل نکرد. وقتی یک طرف به صراحت می گویند که تعهدات خود را عمل نمی کند، چگونه می توانیم با آنها مذاکره جدیدی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی