English

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مرزها باید از حالت امنیتی به اقتصادی تبدیل شوند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که مرزهای ما از حالت امنیتی به اقتصادی تبدیل نشوند، مشکلاتی مانند حمله به پاسگاه مرزی سپاه در میرجاوه باقی است.

مرزها باید از حالت امنیتی به اقتصادی تبدیل شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، حشمت الله فلاحت پیشه در جمع خبرنگاران پارلمانی در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه اظهار داشت: طی روزهای اخیر به منطقه رفته و به همراه نماینده محترم مردم میرجاوه و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از منطقه بازدید کردیم.

وی افزود: تلاش ها به ویژه از سوی اقوام و گروه های قومی برای آزادی این عزیزان در حال انجام است و امیدواریم هر چه سریع تر به آغوش گرم خانواده بازگردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تا زمانی که از ظرفیت مرزها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و قومی به درستی استفاده نشود و به عبارتی مرزهای ما امنیتی باشد، مشکل حل نمی شود.

فلاحت پیشه گفت: در حال حاضر باید به دور از برخوردها و رفتارهای خشونت آمیز تنها به دنبال نجات جان مرزبانان باشیم و تا این لحظه هم زنده هستند.

وی افزود: از سوی دولت ها نیز همواره شاهد سهل انگاری هایی در حوزه مرزها بوده ایم و نگاه ها بیشتر امنیتی بوده است. این در حالی است که می توانستیم  از ظرفیت های اقتصادی و دیگر حوزه ها نیز استفاده کنیم. در حال حاضر نیاز داریم که به مسوولان استان های مرزی اختیارات بیشتری داده شود و به عبارتی نیازمند دیپلماسی مرزی هستیم.

فلاحت پیشه تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم دیپلماسی صحیح مرزی و عدم استفاده از توان اقوام و گروه های مرزنشین، شاهد خمودگی و روزمرگی هستیم و همین امر مشکلات را بیشتر می کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر همه تلاش ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده در پایگاه مرزی میرجاوه متمرکز است و پس از آن باید بررسی کنیم که چگونه و به چه دلیل بدون شلیک حتی یک گلوله دوازده نفر از مرزبانان ما اسیر می شوند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه