English

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان:

وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران، سیل زدگان شرق کشور را فراموش کرده اند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه باید گفت که وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران، سیل زدگان این استان را فراموش کرده اند.

وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران، سیل زدگان شرق کشور را فراموش کرده اند

علی کرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: طی دو ماه اخیر شاهد بارندگی های گسترده ای در کشور بوده ایم که متاسفانه این بارش ها، هزاران میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرده است.

وی افزود: هم اکنون و با گذشت یک ماه از بارش ها و وقوع سیل در برخی استان ها از جمله گلستان، خوزستان و لرستان، شاهد هستیم که بخش زیادی از مردم این استان ها، درگیر خسارت سیل هستند و خوشبختانه دولت و دستگاه های امدادی و حتی نیروهای مسلح با تمام توان برای امدادرسانی به سیل زدگان این استان ها وارد عمل شده اند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه تصریح کرد: هیچ کس منکر این نیست که باید به سیل زدگان استان های فوق خدمات رسانی صورت گیرد و حتی معتقدیم که این حمایت ها و امدادرسانی ها باید با شدت و قوت بیشتری ادامه یابد، اما شواهد نشان می دهد که به دلیل حجم بالای خسارات در این استان ها، اکثر توجهات دولت و وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران، معطوف به همین استان ها شده و دیگر استان های سیل زده فراموش شده اند.

کرد گفت: متاسفانه استان سیستان و بلوچستان و به ویژه منطقه ای که معروف به سرحدات بوده و حوزه انتخابیه من نیز در آن محدوده قرار دارد، گرفتار سیل شده و راه های ارتباطی بخش مهمی از روستاها مسدود شده است.

وی ادامه داد: با این وجود میزان حمایت ها و امدادها بسیار ناچیز بوده و مردم از این موضوع گلایه مند هستند و حتی برخی معتقدند که وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران، سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان را فراموش کرده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: در روزهای اخیر سپاه و ارتش و بسیج به کمک مردم آمده اند، اما این کمک ها جوابگوی حجم زیاد خسارات ناشی از سیل نیست و انتظار داریم وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران، هر چه سریع تر برای امدادرسانی به سیل زدگان وارد عمل شده و دولت بودجه ای مناسب برای جبران خسارات ناشی از سیل پیش بینی کند.

کرد در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از رسانه هایی که از پوشش اخبار مربوط به سیل استان سیستان و بلوچستان خودداری کرده اند، پرداخت و گفت: تا این لحظه حتی یک گزارش کامل از وضعیت مناطق سیل زده در مناطقی چون خاش و میرجاوه از صدا و سیما پخش نشده است. مردم ساکن سرحدات شرقی کشور از این موضوع گلایه دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه