English

آیت الله مکارم شیرازی:

جوانان، طلاب و مؤمنان برای کمک به مردم بسیج شدند و زحمات فراوانی کشیدند/احساسات مذهبی، مردم را به سمت کمک به مردم سیل زده تشویق کرد

آیت الله مکارم شیرازی گفت: از کسانیکه که واقعاً به میدان آمدند باید تشکر کنیم، جوانان، طلاب و مؤمنان برای کمک به مردم بسیج شدند و زحمات فراوانی کشیدند و من از طرف خودم قدردان آنان هستم.

جوانان، طلاب و مؤمنان برای کمک به مردم بسیج شدند و زحمات فراوانی کشیدند/احساسات مذهبی، مردم را به سمت کمک به مردم سیل زده تشویق کرد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود با اشاره به خدمت رسانی نیروهای مردمی به سیل زدگان، اظهار کرد: از کسانیکه که واقعاً به میدان آمدند باید تشکر کنیم، جوانان، طلاب و مؤمنان برای کمک به مردم بسیج شدند و زحمات فراوانی کشیدند و من از طرف خودم قدردان آنان هستم.

وی افزود: بنده نیز یک گروه ۵۰ نفره از طلاب را به مناطق سیل زده اعزام کردم و بنا شد ۱۰ روز در آنجا بمانند و به مردم خدمت کنند؛ همچنین ۷۰ میلیون تومان نیز به آن‌ها داده شد تا در مواقع ضروری استفاده شود که با احتساب کمک‌های قبلی، مجموعاً ۴۲۰ میلیون تومان به مردم سیل زده کمک شد.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: احساسات مذهبی، مردم را به سمت کمک به مردم سیل زده تشویق کرده است و این نشان دهنده اهمیت ارزش‌های مذهبی است؛ اکثر افراد داوطلب به دلیل اعتقاد به مباحث مذهبی رفتند و کسانی که به دنبال این هستند که مباحث مذهبی را تضعیف کنند، خیانت می‌کنند.

وی ادامه داد: خدمات اولیه به مقدار زیاد انجام شده و اکنون دو نکته مورد اهمیت است؛ اولین نکته موضوع مسکن است و باید به این افراد مسکن داده شود؛ یک سری پیشنهاد کردند که اهالی هر مسجد ساخت یک خانه را تقبل کنند و این پیشنهاد خوبی است وامیدوارم عملی شود.

 مکارم شیرازی تصریح کرد: خانه‌هایی که در اثر سیل آسیب دیده، قابل زندگی نیست، زیرا در حاشیه رودخانه است و آسیب پذیر است و با سیل بعدی دوباره ویران می‌شود، موضوع انتخاب محل مسکن برای این افراد نکته دومی است که باید به آن توجه شود و باید یک مکان امن برای ساخت خانه‌ها انتخاب شود.برخی مشکلات مانند همین سیل اخیر به دلیل عدم توجه خودمان است، اگر مراقبت می‌کردیم و منازل را در حاشیه رودخانه‌ها ساخته نمی‌شد این آسیب‌ها رخ نمی‌داد.

وی در بخش اول سخنان خود با اشاره به روایت اخلاقی پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: رعایت ۴ نکته برای مؤمنان مهم است و اگر این ۴مورد را رعایت کنند، به همه خصایص اخلاقی می‌رسند؛ این چهار مورد، صداقت در گفتار، امانتداری، لقمه حلال و حسن اخلاق است.

این استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: صداقت در گفتار، امانتداری و لقمه حلال در دین اسلام واجب است و برخی از مصادیق حسن خلق واجب و برخی مستجب است؛ رعایت این موارد می‌تواند انسان را به سعادت دنیوی و اخروی برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه