English

کیخا؛

وزیر راه باید در مورد علت بالا بودن خسارت‌ های جاده‌ها و راه‌ها توضیح دهد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی باید علت بالا بودن خسارت‌های جاده‌ها و راه‌ها در اثر وقوع سیل اخیر را توضیح دهد و همچنین متأسفانه مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها داده شده بود که باید توضیح داده شود چرا چنین مجوزهایی صادر شده است.

وزیر راه باید در مورد علت بالا بودن خسارت‌ های جاده‌ها و راه‌ها توضیح دهد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل اخیر، با بیان اینکه متأسفانه اطلاعیه‌های هواشناسی به اندازه کافی میزان بارندگی‌ها را نشان نداد و پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت نگرفت، متذکر شد: در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۸ رئیس سازمان هواشناسی خواستار تأمین بودجه برای خرید تجهیزات این سازمان شد که متأسفانه با آن موافقت نشد که طبق گفته کارشناسان این سازمان اگر این اعتبارات به سازمان هواشناسی داده می‌شد حدود ۴ هزار میلیارد تومان از میزان خسارت‌ها کاهش می‌یافت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی باید علت بالا بودن خسارت‌های جاده‌ها و راه‌ها در اثر وقوع سیل اخیر را توضیح دهد و همچنین متأسفانه مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها داده شده بود که باید توضیح داده شود چرا چنین مجوزهایی صادر شده است.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی عدم توسعه کشور، سازمان برنامه و بودجه است چرا که بخش بودجه در این نهاد غالب شده است و تنها پول توزیع می‌کند اما طرح‌های توسعه یافتگی در کشور را در دستور کار قرار نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: ما نباید صرفاً در لحظه تصمیم بگیریم و برنامه‌های توسعه‌ای باید همواره در دستور کار قرار گیرد و نباید در حال حاضر که با بارش فراوانی رو به رو شده‌ایم خشکسالی را به فراموشی بسپاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه