English

بدری در صحن مجلس:

مجلس باید با مقصران سیلاب‌ها برخورد کند/ وزارتخانه‌های راه، نیرو و کشور و هواشناسی مسئول سیل اخیر هستند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس باید با مقصران این سیلاب‌ها برخورد کرده و زمینه‌های تکرار این گرفتاری‌ها را رفع کند.

مجلس باید با مقصران سیلاب‌ها برخورد کند/ وزارتخانه‌های راه، نیرو و کشور و هواشناسی مسئول سیل اخیر هستند

به گزارش خبرگزاری موج، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت استان های سیل زده، اظهار کرد: عدم برنامه‌ریزی مناسب، بارش‌های اخیر را به «نغمت» تبدیل کرده است. مجلس باید با مقصران این سیلاب‌ها برخورد کرده و زمینه‌های تکرار این گرفتاری‌ها را رفع کند.

وی همچنین از بررسی میدانی علل و عوامل سیلاب‌های اخیر توسط کمیسیون عمران خبر داد و گفت: گزارش این بررسی‌ها به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، کشور و سازمان هواشناسی را مسئول سیل اخیر خواند و افزود: بارش‌های اخیر قابل پیش بینی بود و با پیش بینی دقیق می‌توانستیم از وارد شدن خسارات جلوگیری کنیم.

بدری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، کشور، و سازمان هواشناسی را مسئول سیل اخیر خواند و گفت: سازمان هواشناسی باید اطلاعات در مورد سیلاب‌ها را مورد بررسی قرار می‌داد و هشدارهای لازم را به وزارت نیرو اعلام می‌کرد.

وی علت وقوع سیل در شیراز را تغییر کاربری رودخانه، علت وقوع سیل در آق قلا را عدم لایروبی رودخانه‌ها و علت وقوع سیل در استان خوزستان و شهرستان اهواز را عدم وجود شبکه جمع آوری آب‌های سطحی خواند.

بدری گفت: وقوع خشکسالی‌ها موجب کم اهمیت شدن حریم رودخانه‌ها و افزایش ساخت و سازها شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه