English

واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور گفت: اقدام ترامپ هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد که در جریان انتخابات در نظرسنجی‌ها وضعیتش خیلی خراب بود. ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اقدام اخیر آمریکا، گفت: روشن است کاری که دولت آمریکا انجام داد، کاری عجولانه و تبلیغاتی و هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد که در جریان انتخابات در نظرسنجی‌ها وضعیتش خیلی خراب بود. ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

وی افزود: این کار تبلیغاتی و یک جنگ روانی است و عملیاتی نیست و بیشتر می‌خواهد در  شرایط اقتصادی تاثیرگذار باشد و در وضعیتی که  در سال نو و بعد از سیل، یک همبستگی که برای کمک به سیل‌ زدگان به وجود آمده را به هم بزند، اما نتیجه عکس داده است.

واعظی ادامه داد: همه مردم، نهادها و ارگانها یک صدا این اقدام را محکوم کردند و از سپاه حمایت کردند و این کار باعث شده که محبوبیت سپاه که بسیار بالا بود، افزایش پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور گفت: ما سپاه را بخش بسیار بااهمیتی از کلیت نظام می‌دانیم و نمی توانیم در توفیقاتی که در جنگ و صلح داشتیم سپاه را از آن جدا بدانیم. دولت و وزارت خارجه در این خصوص کاملا آمادگی را داشتند. بیانیه‌ای هم شورای عالی امنیت ملی داد و روز گذشته هم رئیس‌جمهور در مراسم سالروز ملی شدن فناوری هسته‌ای تلاش کرد آنچه که در شأن سپاه بود را با موضع‌گیری‌های حمایتی نشان دهد که همه دولت و دستگاه‌ها در کشور آمریکا را محکوم و از سپاه حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما امروز هم درباره این موضوع بحث کردیم، گفت: رئیس‌جمهور دستور دادند همه اقدامات در این شرایط باید به گونه‌ای باشد که صدای انسجام و حمایت از سپاه باشد تا مشخص شود آنچه که آمریکا انجام داده یک اقدام تبلیغاتی است. مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد و این اقدام روی ارز و اقتصاد نمی‌تواند تاثیر بگذارد و همه نهادها و قوا وقتی روی یک موضوع متحد شوند، تاثیری نخواهد داشت.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آخرین اقدام دولت برای تامین مایحتاج مردم در مناطق سیل زده چه بوده است، اظهار کرد: الان کاری که دولت از دو سه روز مانده به عید تا امروز، مهمترین دغدغه اش شده این است که سیلی که بی سابقه بوده به شکلی مدیریت کند که خسارت انسانی نداشته باشد و با توجه به حجم عظیم سیل در سراسر کشور، تعداد عزیزانی که جانشان را از دست دادند و ما برای این موضوع بسیار متاسف هستیم کم بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اتحاد همه ارگان های نظامی و دولتی در مدیریت بحران سیل، اظهار کرد: بعد از اقدامات اولیه که انجام شد، مهم این است که بتوانیم همه خسارات را بازسازی کنیم که البته برای بازسازی همه راه ها، پلها و مساکن و مزارع کشاورزی برنامه داریم و با سایر دستگاهها هم در این زمینه صحبت کرده ایم و هماهنگی را انجام داده ایم.

واعظی با اشاره به اینکه در جلسه قبل دولت هر آنچه در زمینه رسیدگی به وضعیت سیل زدگان لازم بود، مصوب شد، گفت: استانداران سراسر کشور دارند بر اساس همین مصوبات برای حل مشکلات فعلی مردم کار می کنند. البته ما مصوبه دیگری هم لازم داریم که همه خساراتی که در کشور رخ داده را برآورد هزینه و برای آن بودجه ای را مصوب کنیم که این کار در دولت شروع شده است.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه واکنش دولت به برخورد نامناسب استاندار خوزستان با مردم، تصریح کرد: ما باید مسئولان را هم درک کنیم. من در طول دو هفته اخیر بارها شده است که ساعت یک شب به او زنگ زده ام و او در جلسه بوده و پاسخ داده است. بارها شده است که ساعت شش و نیم صبح هم که به او زنگ زده ام جوابگو بوده است. ما باید موقعیت استان خوزستان را هم درک کنیم که بیشترین آب در آنجا جاری شده و او در سرکشی که به یکی از مناطق داشته، با سخنان تندی مواجه شده و به آن جوابی داده که به نظرم این شرایط هم باید در نظر گرفته شود اما از او تشکر می کنم که بلافاصله عذرخواهی کرد و متوجه خطای خود شد تا قبل از اینکه موضوع به دولت برسد، خودش موضوع را در استان حل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه