English

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس؛

شیوع وبا، آق قلا و گمیشان را تهدید می کند/ استیضاح وزیر نیرو در دستور کار قرار می گیرد

نماینده گرگان و آق قلا گفت: شیوع بیماری وبا شهرهای سیل زده آق قلا و گمیشان را تهدید می کند.

شیوع وبا، آق قلا و گمیشان را تهدید می کند/ استیضاح وزیر نیرو در دستور کار قرار می گیرد

نبی هزار جریبی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: متاسفانه بر خلاف ادعای برخی از مسوولان، نه تنها سیل در آق قلا و گمیشان فروکش نکرده، بلکه در روزهای اخیر و با بارش های مجدد، سطح آب در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر اولویت اصلی تخلیه آب از شهرهای آق قلا و گمیشان و جلوگیری از ورود مجدد آب است، بسیاری از خانه های مردم، دام ها، زمین های کشاورزی، امکانات شهری و راه های ارتباطی از بین رفته و پس از تخلیه آب و گل و لای باید برای این مشکلات نیز چاره اندیشی شود.

نماینده گرگان و آق قلا تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به شدت ما را نگران کرده، مشکلات بهداشتی ناشی از سیل است. متاسفانه شرایط به شدت تهدید کننده بوده و احتمال شیوع وبا وجود دارد.

هزار جریبی گفت: شیوع بیماری های عفونی و بیماری هایی چون وبا پس از سیل محتمل است، چرا که در حال حاضر حجم زیادی لاشه حیوانات اهلی و وحشی با فروکش کردن آب به سطح آمده و این امر خطرات جدی سلامتی به همراه دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه در یک مرغداری که دارای 20 سوله است، حدود 700 تن مرغ و جوجه به دلیل سیل تلف شده است که این میزان لاشه مرغ هم اکنون در این سوله ها قرار داشته و به شدت عفونی شده اند. با توجه به اینکه این لاشه ها در آب و گل و لای غوطه ور است، امکان آتش زدن آن وجود ندارد و باید به شیوه های استاندارد امحا شود.

نماینده گرگان و آق قلا تاکید کرد: اگر برای مقابله با شیوع بیماری های عفونی اقدامی صورت نگیرد، به زودی فاجعه ای بزرگ تر از سیل گریبانگیر مردم آق قلا و گمیشان و شهرهای سیل زده می شود.

درخواست برای تزریق واکسن کزاز در شهرهای سیل زده آق قلا و گمیشان

هزار جریبی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شهروندان سیل زده و همچنین مردمی که برای کمک به منطقه شتافته ، دچار جراحت شده اند، گفت: اگر این افراد هر چه سریعتر واکسن کزاز نزنند، با بیماری رو به رو می شوند.

وی افزود: به همین دلیل شب گذشته از اداره بهداشت در استان گلستان و همچنین وزارت بهداشت در تهران خواستیم تا برای تزریق واکسن کزاز اقدام کنند.

امداد رسانی هلال احمر به مناطق سیل زده استان گلستان

نماینده گرگان و آق قلا بیان داشت: برای این کار نیز پیشنهاد داده ایم که در چند نقطه اصلی شهرهای آق قلا و گمیشان، واحدهای اداره بهداشت مستقر و به صورت رایگان اقدام به تزریق واکسن کزاز کنند. البته این کار به طور قطع هزینه هایی به همراه دارد، اما هزینه این کار به مراتب کمتر از زمانی است که بیماری در منطقه شیوع پیدا کند.

استیضاح وزیر نیرو در دستور کار قرار می گیرد

هزار جریبی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای برخورد با متخلفان احتمالی سیل در آق قلا و گمیشان پیش بینی شده است؟ گفت: مردم مشکلات بسیاری را متحمل شده اند و این در حالی است که با پیش بینی صحیح و انجام اقدامات پیشگیرانه، می توانستیم جلوی خسارت به مردم را بگیریم.

وی ادامه داد: لذا در حال تدوین طرح استیضاح وزیر نیرو به دلیل اهمال در انجام وظیفه، طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی و چند طرح تحقیق و تفحص هستم و پس تدوین این طرح ها، برای جمع آوری امضا اقدام خواهم کرد.

نماینده گرگان و آق قلا اظهار داشت: به عنوان نمونه سد وشمگیر دارای ظرفیت 90 میلیون متر مکعب آب بوده که به دلیل عدم لایروبی به موقع، این ظرفیت به حدود 30 میلیون متر مکعب، یعنی حدود یک سوم کاهش یافته است. اگر به موقع سد فوق لایروبی شده بود، هرگز مردم با این حجم از مشکلات رو به رو نمی شدند.

هزار جریبی افزود: از سوی دیگر ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه، عدم توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، عدم خدمات رسانی به سیل زدگان به ویژه در روزهای نخست، سوالاتی است که باید مسوولان دولتی به آن پاسخ دهند.

وی گفت: متاسفانه در 5 روز نخست حادثه هیچ کسی به فریاد مردم نمی رسید. همه دیدیم که استاندار هم نداشتیم، دولت باید پاسخ دهد که چه اقداماتی برای پیشگیری از حادثه انجام داده و پس از حادثه چه کارهای برای رفع مشکلات مردم در دستور کار داشته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا تصریح کرد: یکی از دردهای ما این است که دو هفته پیش از بارش باران مردم به فرمانداری آق قلا مراجعه کرده و می گویند "شنیده ایم قرار است سیل بیاید" متاسفانه مسوولان به مردم می گویند مشکلی پیش نخواهد آمد! اگر همان موقع به مردم هشدار داده بودند، ساکنان حاشیه رودخانه و شهرهای آق قلا و گمیشان حداقل خودشان پیشگیری های لازم را انجام می دادند و با این وضعیت رو به رو نمی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه