English

رحمانی فضلی:

دولت برای پرداخت هزینه اجاره بها به سیل زدگان در لرستان آمادگی کامل دارد

وزیر کشور گفت: دولت برای پرداخت هزینه اجاره بها به سیل زدگان در لرستان آمادگی کامل دارد

دولت برای پرداخت هزینه اجاره بها به سیل زدگان در لرستان آمادگی کامل دارد

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، گفت: دولت به سیل زدگانی که واحدهای مسکونی خود را از دست داده و یا منازل‌شان قابل سکونت نیست، اجاره بها پرداخت خواهد کرد.

موکب های اربعین برای سیل زدگان لرستان برپا می شود

وزیر کشور، افزود: فعال شدن موکب های اربعین نیز برای خدمات رسانی به سیل زدگان لرستان بخصوص در بخش تامین غذا ضروری است و باید هرچه سریعتر این مهم صورت گیرد.

سیل لرستان

جمع بندی میزان خسارات تا هفته آینده

وی از استاندار و مسئولان استان لرستان خواست تا با جمع بندی میزان خسارات سیل ویرانگر، حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده مراتب را جهت تصمیم گیری به هیئت دولت ارایه دهند.

گفتنی است بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان کرد و مردم شهرستانهای خرم آباد، دورود، الیگودرز، نورآباد و پلدختر با حادثه سیل روبرو شدند اما در این میان مردم پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین به مدت 24 ساعت، بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف زندگی کردند چراکه تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی هوایی و زمینی به مردم آغاز شد.

هنوز آمار دقیقی از میزان خسارات و جانباختگان در دست نیست

این در حالی است که برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند اما هنوز گزارش رسمی از تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه