English

شمخانی :

روابط دوستانه ایران و آذربایجان تحت تأثیر عوامل مخرب قرار نخواهد گرفت

وزیر امور خارجه آذربایجان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد .

روابط دوستانه ایران و آذربایجان تحت تأثیر عوامل مخرب قرار نخواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری موج، دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی میان دو کشور همسایه اظهار داشت: توسعه روابط همه جانبه بویژه ارتقا مناسبات اقتصادی میان تهران و باکو خواست و اراده مردم و رهبران دو کشور بوده و به نفع امنیت و ثبات در منطقه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مرزهای مشترک فرصتی ارزشمند و دروازه‌های صلح و دوستی میان دو کشور است، افزود: ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش سطح تعاملات تجاری میان دو کشور وجود دارد که می‌تواند موجب رفاه، ثبات و امنیت دو کشور شود.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رفع موانع تحقق توافقات جامع میان دو کشور آمادگی کامل دارد.

علی شمخانی گفت: تکمیل راه آهن شمال-جنوب برای منطقه و نیز آذربایجان به لحاظ پیشبرد توافقات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بسیار ضروری بوده و موجب توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ترانزیت و حمل و نقل خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت روابط گرم و دوستانه ایران و آذربایجان علیه هیچ کشوری نبوده و هرگز تحت تأثیر عوامل مخرب منطقه‌ای و فرامنطقه ای قرار نخواهد گرفت.

المار محمد یار اف  وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اثربخش خواندن گفتگوهای صورت گرفته میان مقامات دو کشور گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری‌های همه جانبه با ایران بوده و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌نماید.

وی افزود: باکو به روند ارتقا همکاری‌های اقتصادی با تهران ادامه خواهد داد و تحریم‌ها نمی‌تواند بر روابط خوب دو کشور اثر منفی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه