English

روحانی با دریافت استوارنامه سفیر جدید میانمار؛

ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین ایران و میانمار وجود دارد

رئیس جمهور گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین ایران و میانمار وجود دارد.

ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین ایران و میانمار وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید میانمار در تهران با تاکید بر اینکه امیدواریم تلاش های انجام شده از سوی دولت میانمار به ثمر برسد و در این کشور ثبات و امنیت برقرار شود و آوارگان به کشورشان بازگردند، اظهار کرد: ما در این زمینه آماده همکاری هستیم.

روحانی تاکید کرد: ثبات و امنیت در یک کشور در سایه همکاری با همه اقوام و گروه های مختلف در آن کشور برقرار می شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین ایران و میانمار وجود دارد، گفت: امیدوارم بتوانیم از همه این ظرفیت ها استفاده و بهره برداری کنیم و شاهد روابط نزدیک تری با کشور میانمار باشیم.

روحانی تاکید کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف خدمات فنی و مهندسی، سرمایه‌گذاری و تجارت  و گردشگری برای توسعه و تعمیق روابط تلاش کنند.

"موکیو اونگ" سفیر جدید میانمار در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، گفت: میانمار و ایران روابط بسیار دوستانه ای دارند و زمینه های فراوانی برای همکاری در حوزه های مختلف از جمله سرمایه گذاری و تجارت، گردشگری، نفت و گاز و کشاورزی وجود دارد.

وی همچنین درخصوص وضعیت مسلمانان روهینگیایی، گفت: دولت  میانمار همه تلاش های لازم برای بازگشت آوارگان به کشور را انجام داده و در این راستا تفاهمنامه ای با  بنگلادش و همچنین آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد امضا کرده است.

سفیر جدید میانمار در تهران با قدردانی از مواضع دولت ایران برای برقراری تعامل سازنده با کشورش، افزود: آماده پذیرش آوارگان هستیم و ترتیبات لازم اقتصادی و اجتماعی را برای آنها برقرار کرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی