English

آیت الله خاتمی:

دشمنان آرزوی انزوای حوزه های علمیه را به گور خواهند برد/ با تصویب لوایح چهارگانه، پای دشمنان به کشور باز می‌شود

عضو هیأت رئیسه خبرگان گفت: دشمنان آرزوی انزوای حوزه های علمیه را به گور خواهند برد، حوزه انقلابی است و حوزه از آرمان های انقلاب جدا نخواهد شد.

دشمنان آرزوی انزوای حوزه های علمیه را به گور خواهند برد/ با تصویب لوایح چهارگانه، پای دشمنان به کشور باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید احمد خاتمی ‌عضو هیأت رئیسه خبرگان در تجمع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم با عنوان "جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ" عنوان کرد: دشمنان آرزوی انزوای حوزه های علمیه را به گور خواهند برد، حوزه انقلابی است و حوزه از آرمان های انقلاب جدا نخواهد شد.

خاتمی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه است و باید عملیاتی شود؛ بزرگان حوزه و مراجع تقلید نیز بر اجرای این بیانیه تاکید داشته و واکنش مثبتی به آن نشان دادند از این رو نباید بیانیه گام دوم انقلاب تنها به برگزاری تجمعات و نشست ها محدود شود.

وی اظهار کرد: در زمینه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید حوزه های علمیه و طلاب به ارائه ایده ها و طرح های خود بپردازند تا بتوان محورهای آن را تحقق بخشید.

انقلاب اسلامی به برکت دستاوردها و به پشتوانه مردم، ماندنی است

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در عرصه های مختلف، به ویژه در زمینه عدالت داشته است، انقلاب اسلامی به برکت دستاوردها و به پشتوانه مردم، ماندنی است.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد برای به دست آوردن اهداف خود، ملت ایران را از انقلاب خسته کند اما تاریخ این کشور گویای آن است که این ملت از آرمان های انقلاب خسته نمی شوند.

خاتمی عنوان کرد: از عناصر اصلی شکوه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، وحدت، انسجام و همراهی مردم است؛ مردم جمهوری اسلامی همواره در صحنه های مختلف، حماسه آفریدند و با وجود سختی ها و مشکلات، وفادار می مانند، مردم از اصول انقلاب اسلامی جدا نمی شوند و مسئولان نیز نباید از این اصول جدا شوند.

امروز نا امید کردن مردم از گرانی ها و مشکلات، بدترین منکر به شمار می رود

وی بیان کرد: امروز نا امید کردن مردم از گرانی ها و مشکلات، بدترین منکر به شمار می رود، آمریکا و مستکبران جهان می خواهند ایران اسلامی را با تحمیل فشارها به شکست برسانند اما با مقاومت ملت ایران اسلامی، ترامپ و دست نشانده های او به خاک ذلت می نشینند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: همه دغدغه حوزه علیمه و شورای عالی، تحقق منویات رهبری است؛ همچنین یکی از دغدغه های مهم حوزویان، وضعیت معیشت مردم است و در تلاش هستیم با توجه به منویات و مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این وضعیت سامان یابد.

وی با بیان اینکه با تصویب لوایح چهارگانه، پای دشمنان به کشور باز می‌شود، اظهار کرد: حوزه اجازه نمی دهد با لوایح استکباری پای دشمنان به کشور باز شود.

خاتمی تصریح کرد: امروز تقویت اسلام ناب، تشیع و مکتب اهلبیت به تقویت ولایت گره خورده و یکی از شاخصه های انقلابی گری، ولایت مداری است.

مسئولان فرهنگی نباید نسبت به مسائل مهم جامعه غفلت داشته باشند

وی متذکر شد: مسئولان فرهنگی نباید نسبت به مسائل مهم جامعه غفلت داشته باشند، این جلوه‌های بی حجابی در کشور عادی نیست و از توطئه های دشمن است و باید با جدیت با آن مقابله کرد؛ از نظر اسلام دزدی و غارت و اختلاس و بی حجابی هیچ جایگاهی ندارد و باید با آن مبارزه کرد .

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرصت زیادی را برای تدوین بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص داده اند و روح این بیانیه همان کلام امام علی است، باید به طور جدی محورهای آن عملیاتی شود تا بتوانیم کشور اسلامی را به رشد و تعالی برسانیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر جامعه بخواهد مشمول رحمت الهی شود باید بداند که از کجا آمده و به کجا خواهد رفت و چه برنامه ای دارد.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی برای همه کشور ها آرامش و ثبات و امنیت می خواهد، ما در منطقه ای به سر می بریم که دور تا دور ما را آتش فرا گرفته اما به عنایت رهنمون های رهبری در امنیت قرار داریم.

 خاتمی عنوان کرد: ملت ایران همواره سرنوشت خود را تعیین کرده اند و از ابتدای انقلاب تاکنون 35 بار پای صندوق های رای رفته اند در حالی که در دوران طاغوت هیچ انتخاب آزادی در کشور وجود نداشت، این ها از برکات انقلاب اسلامی  و نشان دهنده جایگاه مردم در انقلاب و تعیین سرنوشت خودشان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی