English

رحمانی فضلی:

باید ساز و کار‌های رضایتمندی را در سازمان‌ها ایجاد کنیم

وزیر کشور گفت: در ۵ میلیون مراجعات روزانه به ادارات چند میلیون ناراضی بر می‌گردند. همه این نارضایتی‌ها ناشی از عوامل اقتصادی نیست بلکه در بیشتر موارد کار آن‌ها به تعویق افتاده است. همه این مسائل بر روی نشاط مردم تأثیر دارد؛ لذا ما باید ساز و کار‌های رضایتمندی را در سازمان‌ها ایجاد کنیم.

باید ساز و کار‌های رضایتمندی را در سازمان‌ها ایجاد کنیم
به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در جلسه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: در جلسه قبل ما در خصوص آسیب‌ های اجتماعی بحث کردیم. اکنون با توجه به شرایط جامعه، ضرورت و توجه، بحث نشاط اجتماعی لازم است و باید زمینه سازی این موصوع را در کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: آنچه که قطعی است، ثبات و آرامش و رضایتمندی درونی است و جلوه برونی نشاط و آرامش است. انسان به طور ذاتی موجود بی قراری است.

وزیر کشور اظهار کرد: اکنون برخی در حال دستکاری در ادراک مردم هستند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد ما با یک جامعه منزوی مواجه نیستیم، برای برقراری نشاط در این جامعه برخی اقدامات و رسانه‌ها و ده‌ها مسئله دیگر دخیل هستند ما دو سنجش انجام دادیم در هر دو سنجش باور‌های فردی و پیمایش‌های اجتماعی متفاوت بوده است.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه نشاط مسئله یک بعدی یا دو بعدی نیست، افزود: به دلیل اینکه نشاط  با روح انسان دخیل است برخی می‌گویند عامل اقتصادی، عامل نشاط است؛ البته در شرایطی هستیم که  عامل اقتصادی اکنون عامل بی‌قراری اجتماعی است.
 
وی در ادامه افزود: شورای اجتماعی باید در حوزه روانشناسی اجتماعی اقداماتی را انجام دهد. باید برنامه‌ها و اقدامات را به سمت نشاط واقعی ببریم. همه دستگاه‌ها می‌توانند در حوزه وظیفه و فعالیت روزانه با مخاطبانشان برنامه‌های خود را در قالب نشاط داشته باشند.

 روزانه ۴ تا ۵ میلیون مراجعه به ادارات داریم

وی با اشاره به اینکه روزانه ۴ تا ۵ میلیون مراجعه به ادارات داریم؛ اظهار کرد:  در ۵ میلیون مراجعات روزانه به ادارات چند میلیون ناراضی بر می‌گردند. همه این نارضایتی‌ها ناشی از عوامل اقتصادی نیست بلکه در بیشتر موارد کار آن‌ها به تعویق افتاده است.  همه این مسائل بر روی نشاط مردم تأثیر دارد؛ لذا ما باید ساز و کار‌های رضایتمندی را در سازمان‌ها ایجاد کنیم.
 
وزیر کشور اظهار کرد: همه موضوعاتی که در این نشست مطرح شد قابل اجرا است اکنون در مردم روحیه نشاط دیده می‌شود. دستگاه‌ها وظایف متفاوت و تأثیرات متفاوتی بر روی این نشاط دارند صدا و سیما می‌تواند در پر کردن اوقات مردم، نشاط مردم و نشاط اجتماعی تأثیر گذار باشد.
 
وی مطرح کرد: چهارشنبه سوری و ایامی از این دست را می‌توانیم تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم که این مسئله باعث تشکیل وحدت عمومی هم می‌شود صدا و سیما باید جلوه‌های فرهنگی و تجلی آن را در تلویزیون خوب نشان دهد.

وزیر کشور در ادامه افزود: ایران دارای جغرافیای متنوع با اقوام و اقلیت‌های متفاوت است و همه این‌ها در عین تنوع دارای وحدت است، یعنی این تنوع و وحدت در کنار یکدیگر زیبایی خاصی به ایران و جغرافیای ایران و شرایط اجتماعی ایران می‌دهد، ولی در عمل اتفاقاتی می‌افتد که این زیبایی را رد نمی‌کند و منجر به فشار نمی‌شود، ما اگر بتوانیم از طریق شبکه‌های ملی و استانی خود بازتاب مناسبی و اقدامی که بتواند نشاط در تنوع ایران را در شبکه‌های ملی نشان دهیم، نشاط ایجاد کرده‌ایم.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: موسیقی سنتی تمام کشورمان می‌تواند با همان شرایطی که نواخته می‌شود یک نشاط و شادابی به وجود آورد، مناسبت‌هایی مانند نوروز ایامی است که می‌تواند منجر به ایجاد یک فرهنگ بومی شده و ضمن اینکه می‌تواند منجر به انسجام و وحدت شود

وی تصریح کرد: ما باید جلوه‌های بومی خود را به خوبی در رادیو و تلویزیون نشر دهیم؛ عروسی‌ها، مراسمات بومی موسیقی و موارد دیگر می‌تواند به نشاط اجتماعی کمک کند.

وزیر کشور با بیان اینکه فرهنگ کار، فرهنگ مصرف، جشن‌های عمومی را در جامعه باید زنده کنیم، گفت: وزارت ارشاد واقعا قدرتمندانه می‌تواند نقش بسیار بزرگی در این رابطه در جامعه ایجاد کند. بقیه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها هم می‌توانند با فعالیت‌های خود نشاط را در جامعه گسترش دهند البته نباید این موضوع به صورت رسمی و دولتی و بخش نامه‌ای شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مهمترین موضوع مشارکت مردم در گسترش نشاط عمومی در جامعه است، گفت: این انگیزه باید درونی شود، اما به این معنا نیست که ما زمینه ساز و بستر سازی خود را در این رابطه قطع کنیم و اقدامات خود را انجام ندهیم و بگوییم مردم در این کار سهیم هستند و انجام می‌دهند نباید سر به سر مردم بگذاریم باید رضایتمندی مردم را جلب کنیم به دلیل اینکه جوشش مردم از رضایتمندی می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بحث بحثی است که بعد پیشگیرانه اجتماعی داشته و بعد درمانگری هم در خود دارد؛ دستگاه‌های مختلف در کوتاه مدت این موضوع را پیگیری کرده و گزارش خود را اعلام کند نکته حائز اهمیت این است که هماهنگی و هم افزایی دستگا‌ه‌ها در این رابطه بسیار مهم است من فکر نمی‌کنم این موضوع از آن دست موضوعاتی باشد که منفعتی برای کسی داشته باشد و ضرری برای دیگران داشته باشد باید این موضوعات را در تمامی دستگا‌ه‌ها فعال کنیم ان شاءالله خدا توفیق دهد تا ما بتوانیم موجبات رضایتمندی مردم و اعتماد آن‌ها را فراهم کرده تا نشاط اجتماعی را در کل کشور بیشتر کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه