English

آیت‌ الله موحدی کرمانی:

حواسمان را جمع کنیم با خون شهدا نباید بازی کرد/ اگر دشمنان ضربه ای به انقلاب بزنند خودشان نابود می شوند

امام جمعه موقت تهران گفت: حواسمان را جمع کنیم که ما با خون شهدا نباید بازی کنیم، آنها افتخار شهادت را کسب کردند، خون دادند و این انقلاب را بدست آوردند. ما باید مراقب امانت آنها باشیم.

حواسمان را جمع کنیم با خون شهدا نباید بازی کرد/ اگر دشمنان ضربه ای به انقلاب بزنند خودشان نابود می شوند

به گزارش خبرگزاری موج،  آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران با اشاره به تقوای الهی گفت: از گناه کردن در محضر خداوند بپرهیزیم که بهترین توشه برای دنیا و آخرت تقواست.

موحدی کرمانی ادامه داد: در آثار دینی دو انقلاب ارزنده به چشم می خورد، یکی انقلاب در بصیرت و آگاهی و دیگری انقلاب در قلوب. به برکت انقلاب بصیرتی، نظام طاغوت ساقط می شود و مردم زیر سلطه با آگاهی که پیدا می کنند متوجه می شوند که باطل رفتنی و حق ماندی و پیروزی است و ولی امر ما قیام می کند و از هیچ چیزی هم نمی ترسد که این انقلاب در بصیرت است.

وی با بیان اینکه گذشتگان ما تصور می کردند نمی توانند در برابر زور و ستم قیام کنند، بنابراین با خاری و ذلت مواجه شدند، گفت: وقتی با بصیرت مردم انقلاب شد، امام خمینی (ره) رهبری آگاه ما به میدان آمد و فرمودند که از شاه نترسید که رفتنی است، از آمریکا نترسید که هیچ غلطی نمی تواند کند و این جملات به همراه مستندات قرآنی به مردم گفته شد و تاثیر خودش را گذاشت. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم با بصیرتی که پیدا کردند به خیابان ها آمدند، شاه فرار کرد و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست کند، بنابراین این انقلاب در بصیرت است. با انقلاب اسلامی طی چهل سال عظمت ها دیدیدم، توطئه های دشمنان خنثی شد و این به برکت اجرای احکام اسلامی در کشور است. 

موحدی کرمانی افزود: دومین انقلاب، انقلاب در قلوب است، انقلاب بصیرتی که ایجاد شد، اگر بخواهد ماندگار باشد باید انقلاب در قلوب هم داشته باشد که شکر خدا دیدیم از ابتدای انقلاب این طور بود. مقاومت ها و ایثارهای مردم را در این چهل سال بسیار دیدیم و این نشانه ای از وجود انقلاب در قلوب مردم است. 

موحدی کرمانی افزود: دنیا در دل های کسانی که به دنبال برتری مادی هستند، زیبا جلوه داده می شود. حواسمان را جمع کنیم که ما با خون شهدا نباید بازی نکنیم، آنها افتخار شهادت را کسب کردند، خون دادند و این انقلاب را بدست آوردند. ما باید مراقب امانت آنها باشیم. اولین سوالی که از ما پرسیده می شود در خصوص امانت شهدا است. مسئولین، متمولین، کسانی که قدرتی داشتید چه کردید؟ 

وی ادامه داد: آیا عادلانه رفتار کردید؟ آیا یک عده خوردند و بردند و یک عده از گرسنگی مردند؟ خیلی باید حواسمان جمع باشد. برخی خیال می کنند این انقلاب است که باعث افزایش قیمت گوشت و این موارد شده است، خیر این انقلاب هر کجا آمد عزت آورد. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان ما بدانند این انقلاب خیلی قدرتمند است و اگر افرادی هم ضربه ای به آن بزنند خودشان نابود می شوند، چرا که انقلاب ماندگار و سرافراز است.

حجت الاسلام موحدی کرمانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد، گفت: رهبر آینده نگر ما بیانیه مهمی را منتشر کردند که به دلایل مختلف از جمله محتوا و شرایط زمانی، صدور آن بیانیه از اهمیت بسیار بالایی برای ادامه مسیر انقلاب برخوردار است و باید با ارائه راهکارهای عملی زمینه های تحقق آن را فراهم کنیم. 

 

وی افزود: صدا و سیما با برگزاری نشست های تخصصی ابعاد مختلف این بیانیه را روشن کند، دستگاه ها فرهنگی وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، مراکز پژهشی برای گفتمان سازی آن بیانیه اقدام کنند و نخبگان هم زمینه های عینیت بخشی آن را در کشور تهیه کنند. 

 

امام جمعه موقت تهران گفت: باید بودجه ریزی سالانه ما بر مبنای توصیه های رهبر انقلاب از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و موضوع سبک زندگی انجام شود. 

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم و راهبردی بیانیه گام دوم، زمینه سازی برای تحقق تمدن اسلامی است که شکل حقیقی آن در زمان ظهور امام زمان (عج) محقق خواهد شد. 

برای رسیدن به تمدن اسلامی باید نظامات موجود متناسب با آموزه‌های دینی تنظیم شود

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ترسیم نقش محوری مردمی گام اول را به خوبی برداشته است، اظهار داشت: برای ساخت جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی باید با بازبینی نظامات موجود در عرصه های مختلف کشور از جمله نظام آموزشی، بودجه ریزی، اداری و اقتصادی، نظاماتی متناسب با آموزه های دینی تنظیم شود. دشمن هم تلاش می کند با ارائه نسخه های غربی مدل اداره کشور را به سمتی ببرد که اهداف آنها را تامین کند. 

امام جمعه موقت تهران در خصوص ضرورت اصلاح وضع معیشتی مردم، تصریح کرد: یکی از ضروریات امروز ما عزم جدی برای مبارزه با فساد اقتصادی و گرانی های لجام گسیخته است. باید هزینه های جاری کاهش پیدا کند. به منظور تقویت بنیه اقتصادی کشور املاک مازاد دولت به فروش برسد. برخی از واگذاری ها و خصوصی سازی ها شائبه برانگیز است که باید اصلاح شود.

موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تصریح کرد: آگاهان دلسوز، نگران هستند که در فضای مجازی به اساس دین، اخلاق و انقلاب خدشه وارد می شود. همه امورات از بانک، صنعت و کشاورزی بر روی فضای مجازی متمرکز شده است. بر اساس سند چشم انداز و برنامه توسعه و تاکید رهبر انقلاب توسعه زیر ساخت اینترنت از وظایف وزارت ارتباطات است، لذا امروز ارتقای سطح دانش و بهره مندی صحیح از فضای مجازی بسیار لازم و ضروری است. 

اغراض و حاشیه سازی سیاسی نباید وارد وزارت ارتباطات شود

وی با بیان اینکه اغراض و حاشیه سازی سیاسی نباید وارد وزارت ارتباطات شود، گفت: برای حفظ ارزش ها و اصول انقلابی و اسلامی باید روی اینترنت بومی تمرکز کرد، یعنی همان کاری که چینی ها کردند ما هم می توانیم انجام دهیم. شما ببینید ۸۰ درصد اطلاعات و تکنولوژی در کره زمین، در اختیار دولت و شرکت های آمریکایی است. آیا این مقدار که آنها روی این مساله سرمایه گذاری کردند ما انجام دادیم؟ 

امام جمعه موقت تهران افزود: دولت همانگونه که موظف است که در همه زمینه ها توسعه تکنولوژی ایجاد کند، باید در پیام رسان های اجتماعی هم این کار را انجام دهد، باید قانون برخورد با استفادهکنندگان از فیلتر شکن تصویب و اجرایی شود. چقدر باید به ارزش ها، قرآن، ائمه و مسائل اخلاقی ما در فضای مجازی هجمه شود تا ما در سیاست خود را بازنگری کنیم؟ 

وی بیان کرد: اگر بنیه ما در مسائل فرهنگی همچون بنیه دفاعی تقویت نشود، دشمن از ابزار فضای مجازی جوانان ما را منحرف می کند و نشانه های آن آشکار شده است.

موحدی کرمانی ادامه داد: لازم است تلاش مضاعفی برای ایمن سازی اینترنت از حملات سایبری به خصوص در بخش های حساس همچون سیستم بانکی و نفتی انجام شود. ضرورت مدیریت فضای مجازی از سوی نظام و بهره مندی از آن برای دستیابی به اهداف انقلاب سلامی و تبدیل کردن تهدید به فرصت از ضروریات امروز ما است. ما می توانیم از این فضا برای تببین اسلام و تشیع استفاده کنیم. 

فضای مجازی لجام گسیخته گسست نسلی را به دنبال دارد

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: چرا بومی سازی فضای مجازی اجرایی نشده است؟ ادامه فعالیت پیام رسان تلگرام با این وضعیت که موجب سلطه اجانب و تضعیف اعتقادات مردم می شود، طبق صریح قرآن حرام بین است. فضای مجازی لجام گسیخته گسست نسلی را به دنبال دارد.

وی گفت: تلگرام با وضعیت فعلی خطراتی را به دنبال دارد، از جمله اخلال در وحدت ملی، ایجاد اختلاف میان اقشار جامعه، دسترسی بیگانگان به اطلاعات مردم، کشور و حریم خصوصی اشخاص، انتشار توزیع محتواهای مستهجن و خلاف جامعه، اهانت به مقدسات و ارزش های اسلامی و تبلیغ فرقه های گمراه کننده و تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب. 

موحدی کرمانی تصریح کرد: امیدوارم مسئولان مربوطه از خواب بیدار شوند و راه صحیح قرآن را بپمایند. من از این تریبون آسیب های فضای مجازی را به شدت به مسئولین تاکید می کنم. 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ما بودیم که شاه را فراری و از کشور بیرون کردیم، ما بودیم که بینی آمریکا را در کشور به خاک مالیدیم، خدا هم به یاری ما آمد و دیدید که شن های طبس کار ابرهه را کردند و به کمک ما آمدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه های دوم به سفر اخیر بشاراسد به تهران اشاره کرد و گفت: خبری که در روزهای اخیر در رأس اخبار بین المللی قرار گرفت و با تعابیری چون، رویداد بی نظیر و تاریخی و نمایش اقتدار ایران از آن یاد شد، سفر رئیس جمهور سوریه به ایران بود که از ابعاد مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد. 

پیام سفر بشار اسد به تهران ثبات و امنیت سوریه است

موحدی کرمانی تصریح کرد: از هشت سال قبل این اولین بار است که آقای اسد به کشوری جز سوریه سفر می کند، مخالفین او می گفتند که اسد عملا در دمشق محاصره شده است. آسمان سوریه همچنان محل درگیری آمریکا و برخی کشورهای غربی است و آنها با اشراف اطلاعاتی و ماهواره هایی که دارند اوضاع آنجا را رصد می کنند، در این شرایط اسد به تهران سفر می کند و به کشورش باز می گردد و این پیام ثبات و امنیت را دارد. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این سفر نشان از روابط عمیق سوریه با ایران و قدردانی سوریه از حمایت های ایران و به ویژه رهبری انقلاب اسلامی دارد، گفت: این سفر پیام روشنی به اسراییل و همپیمانان آمریکایی داشت که ایران در سوریه حضور خواهد داشت و تهدید و تطمیع همه جانبه آنها در تصمیم ما تاثیری ندارد.

بشار اسد روابط راهبردی با ایران را با پول معاوضه نکرد

وی گفت: کشورهای عربی پیشنهادهای بسیار فریبنده ای به آقای اسد داشتند تا از ایران فاصله بگیرد، پیشنهادهای ۱۰ تا ۲۰ میلیادر دلاری و حفظ خاندان اسد در قدرت به وی مطرح شد، ولی اسد تسلیم تهدیدها و تطمیع ها نشد و استقلال و عزت مندی سوریه و تقویت روابط راهبردی با ایران را با پول معاوضه نکرد و برای همین مورد استقبال رهبر انقلاب قرار گرفت. 

سفر بشار اسد به تهران تحولی در انسجام و هماهنگی در برابر آمریکا محسوب می شود

موحدی کرمانی تصریح کرد: آقای بشار اسد در این سفر درخواست تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و ارتباط میان علما و اندیشمندان دو کشور را مطرح کرد. به هر حال این سفر تحولی در انسجام و هماهنگی جبهه مقاومت و ایستادگی آن در برابر آمریکا و جبهه وابسته به آن محسوب می شود. 

آمریکا امروز به غول کاغذی و قدرت پوشالی تبدیل شده است

امام جمعه موقت تهران در خصوص نشست ورشو که از سوی آمریکا برگزار شد، افزود: تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف علیه ایران به شکست مفتضحانه ای برای آنها تبدیل شد. در این نشست، کشورهای بزرگ جهان حضور نداشتند و برخی از اروپایی ها هم در حد نماینده شرکت کردند. از همان آغاز مشخص شد که هیچ کشوری روی خوشی به این نشست نشان نداده و خود آمریکا هم اذعان کرد که دستآوردی از این نشست نداشت. آمریکا امروز به غول کاغذی و قدرت پوشالی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در درون مشکلات زیادی دارد و اعتباری سیاسی آنها نزد متحدانش هم زیر سوال رفته و ناکامی های آنها بیشتر می شود، گفت: یکی از اهداف نشست ورشو توسعه روابط رژیم صهیونیستی با دیگر کشور ها بود که می دانید منجر به تجدید و افزایش تنش رژیم صهیونیستی با لهستان به عنوان کشور میزبان شد و آنها مُزد خوش خدمتی خود را به آمریکا زود دریافت کردند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: این نمایش مضحک در لهستان، نه تنها دستآوردی برای آمریکا نداشت، بلکه موجب افزایش تنش میان رژیم صهیونیستی با لهستان هم شد. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت تعدادی از پاسداران توسط تروریست ها، گفت: این حادثه دلخراش، دل های مردم غیور ما را به در آورد و این خواست همه ملت ایران است که عوامل این اقدام تروریستی مجازات و تقاص خون های پاک شهدا از مزدوران صهیونیستی گرفته شود. شکرخدا بخشی از عوامل این حادثه تروریستی در همان روزهای اول دستگیر شدند. 

مسئولان پاکستان بدانند که حُسن همجواری امری دو طرفه است

وی بیان کرد: متاسفانه شواهد حاکی از این است که این تروریست ها از آزادی عمل زیادی در خاک پاکستان برخوردارند، بدیهی است ادامه این وضع به هیچ وجه قابل تحمل نیست. مسئولان پاکستان بدانند که حُسن همجواری امری دو طرفه است و تا کنون بنای ایران هم بر این بوده است و انتظار این است وسوسه های شیطنت آمیز امارات و سعودی موجب خدشه روابط و دوستی دیرینه دو کشور نشود.

موحدی کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: پاکستان باید برای حفط منافع بلند مدت دو ملت مرزهای خود را به خوبی مدیریت کند و جلوی تحرکات تررویست های وابسته به جریانات وهابی را بگیرد. ایجاد بحران در مرزهای دو کشور به سود هیچ یک از این دو کشور نیست و آسیب های آن حتما دامن هر دو کشور را خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی