English

تاکید آیت الله سبحانی بر استقلال حوزه های علمیه

یکی از مراجع تقلید شیعیان بر ضرورت استقلال حوزه های علمیه تاکید کرد.

تاکید آیت الله سبحانی بر استقلال حوزه های علمیه

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد به اهمیت وقف اشاره کرد و آن را امر بسیار مهمی خواند.

وی با اشاره به اینکه وقف در میان همه پدیده‌ها مظلومیت خاصی دارد، گفت: در گذشته مردم کمتر به اوقاف اعتماد می‌کردند و موقوفات خود را به آن نمی‌سپردند و از این جهت بسیاری وقف‌ها پنهان می‌ماند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه اکنون مردم به اوقاف اعتماد دارند، افزود: باید فرهنگ وقف بیش از پیش ترویج شود؛ در کشورهای عربی اداره اوقاف مقام زیادی دارد و دارای جایگاه بالایی است.

وی با تأکید بر توجه به نیات واقفین، تصریح کرد: باید به منطقه‌هایی که در خطر هستند و ما در آن مناطق در اقلیت هستیم توجه بشود.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: امروز حرف‌های غلط بسیاری زده می‌شود که یکی از آنها این است که تمام پول‌ها در حوزه هست و آن اندازه که بودجه به حوزه‌ها داده می‌شود به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود،

وی با تاکید بر ضرورت استقلال حوزه های علمیه گفت: باید کاری کرد تا حوزه از دولت بی‌نیاز شود.

وی ابراز کرد: تمام امام‌زاده‌هایی که رسمیت دارند و مردم در آن بقاع متبرکه رفت و آمد دارند باید یک عالم دینی وجود داشته باشد و مراسم سخنرانی و منبر در آنجا برپا باشد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید جنبه فرهنگی امامزادگان حفظ شود، گفت: همانگونه که رهبری بارها اشاره داشتند امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه