English

اختلاف قومی و استانی در مجلس/ تنش میان نمایندگان استان های شمالی با هم استانی های رییس جمهور

ارائه پیشنهادی برای جلوگیری از انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، موجب ایجاد تنش در مجلس میان نمایندگان استان های شمالی و نمایندگان استان سمنان شد.

اختلاف قومی و استانی در مجلس/ تنش میان نمایندگان استان های شمالی با هم استانی های رییس جمهور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، علی ادیانی راد نماینده قائمشهر در جلسه امروز مجلس پیشنهادی مطرح کرد که مخالفتی جدی با طرح حسن روحانی رییس جمهور کشورمان مبنی بر انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران بود.

بر اساس پیشنهاد ادیانی راد که در حین بررسی لایحه بودجه 98 مطرح شد، هرگونه انتقال آب از دریای خزر و سرچشمه های آبی سه استان شمالی به فلات مرکزی به دلیل مشکلات امنیتی، سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی ممنوع است.

در حین ارائه این پیشنهاد، ناگهان علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت اعلام کرد که پیشنهاد فوق ارتباطی با لایحه بودجه ندارد و نمی توان در این زمان مطرح شود.

این در حالی است که نمایندگان استان های شمالی معتقد بودند که دولت ردیف بودجه برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ارائه کرده و به همین دلیل پیشنهاد فوق مربوط به لایحه بودجه بوده و باید بررسی شود.

با وجود توضیحات نمایندگان استان های شمالی ، علی مطهری اجازه ارائه این پیشنهاد را نداد و همین امر موجب اعتراض نمایندگان استان های شمالی شد.

اعتراض ها به اندازه ای افزایش یافت که حتی به درگیری لفظی کشید.

در این حین علی مطهری که ریاست جلسه را داشت، از محمد دامادی نماینده ساری عذرخواهی کرد، اما نمایندگان استان های شمالی که در محل هیات رییسه تجمع کرده بودند، ناگهان با نمایندگان استان سمنان درگیری لفظی پیدا کرده و سپس تلاش کردند جلسه علنی مجلس را ترک کنند.

به دنبال تصمیم نمایندگان استان های شمالی برای ترک جلسه، علی مطهری دستور بستن درب های مجلس را داد تا آنها از جلسه خارج نشوند.

در همین حین نمایندگان استان خوزستان با نمایندگان استان اصفهان نیز که سال ها بر سر موضوع انتقال آب اختلاف دارند، درگیری لفظی پیدا کردند.

این تنش ها نشان می دهد که موضوع آب بحرانی تر از آن است که مردم تصور می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه