English

واکنش توییتری نمایندگان مجلس به استعفای ظریف

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به موضوع استعفای ظریف واکنش های مختلفی نشان دادند. این واکنش ها حتی به توییتر نیز کشیده شده است.

واکنش توییتری نمایندگان مجلس به استعفای ظریف

به گزارش خبرگزاری موج، تعدادی از نمایندگان با استفاده از فضای مجازی، نظر موافق و مخالف خود را درباره استعفای ظریف مطرح کرده اند.

از جمله اینکه بهرام پارسایی نماینده شیراز در توییتی نوشت: ظریف بار مسوولیتى را به دوش می کشد که تمام اختیاراتش را ندارد. با استعفایش دشمنان این کشور و دلواپسان دیروز، جشن پیروزی می‌گیرند و ملتى که با افتخار از دیپلماسی عزتمدانه و میهن دوستانه ظریف حمایت کردند، دلواپسند. اما دلواپسی از جنس وطن‌دوستی.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان نیز در توییتی نوشت: بی شک از استعفای دکتر ظریف در وضعیت کنونی، نه تنها مردم و دولت و نظام نفعی نخواهد برد، بلکه دشمنان سرافرازی ملت ایران خرسند خواهند شد. البته اکثریت اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس بلکه اکثریت قاطع نمایندگان از رئیس جمهور‌ می خواهند هرگز چنین استعفایی را نپذیرد.

فاطمه سعیدی نماینده تهران نیز در توییتر نوشته است: عده‌ای در داخل همنوا با رژیم صهیونیستی، مشغول ابراز خوشحالی از استعفای ظریف هستند. دکتر ظریف فردی مومن و متدین و انقلابی است. امیدواریم ادامه کار برای وی هموار شود.

علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس نیز در توییتی نوشت: ظریف، دومی ندارد. جانشین او یا با کرنش مدیریتی خسارت ساز خواهد شد و یا به نام انقلابیگری دستاوردهای زیادی را بر باد خواهد داد. اگر استعفای ظریف جدی و قطعی باشد، ثابت می کند خنجر مخالفان داخلی اثرگذار بوده است. فردا قبل از جلسه علنی مجلس پشت پرده های استعفا را بحث خواهیم کرد.

محمود صادقی نماینده تهران نیز در توییتی می نویسد: استعفا راه حل مناسبی برای مواجهه با مشکلات و چالش ها نیست؛ با پرهیز از تداخل وظایف، زمینه را برای هم افزایی قوای کشور و تقویت مدیران اجرایی فراهم کنیم.

جلیل رحیمی جهان آبادی دیگر نماینده مجلس نیز در توییتر نوشته است: استعفای دکتر ظریف وزیر خارجه کم نظیر ایران، از سقوط مصدق، غمبارتر است. جهان و ایران سیاستمداری با شرافت، میهن دوست و صلح طلب و مردمی را از دست داد. تنها گذاشتن دکتر ظریف را تاریخ ایران بر ما نخواهد بخشید.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز گفته است:  جواد کریمی قدوسی با خوشحالی فراوان امروز برایم شیرینی استعفای دکتر ظریف را آورد، به او گفتم: بر فرض که ظریف برود، که نمی رود. با ۲۴ میلیون ظریف دیگر چکار خواهید کرد؟

پروانه سلحشوری نماینده تهران نیز در توییتی نوشته است: دو گروه از رفتن ظریف خوشحال شدند. لابی آمریکا - اسراییل و تندروهای داخلی که منافعشان در گرو ایرانی بحرانی است. هیچکدام‌ ایرانی آزاد و باصلابت با مردمانی در رفاه و آرامش نمی‌خواهند. وحدت و اتفاق نظر این دو گروه تصادفی نیست. لازم است تا این گروه‌های تندروی داخلی شناسایی و محاکمه شوند.

و بالاخره اینکه هدایت الله خادمی نماینده ایذه در توییتی انتقادی نوشت: در سرزمینی که امیرکبیرش را پادشاهان می کشند، مصدق هایش خانه نشین، باکری هایش کمرنگ، باید هم تعدادی از همکاران، دکتر ظریف را قهرمان بنامند، خیلی چیزها دادیم، برای بهبود ارتباط با غرب، درست که نشد ارتباط مستحکم با شرق را هم خراب کردند و قهرمان شدند برای مردمی گرسنه. تملق کشت این مردم را.

وی افزود: عجب کشوری هستیم. هر دولتی آمد وقت و انرژی و منابع مردم را هدر می دهد، در هیچ محکمه ای هم بازخواست نمی شود. به جای تنبیه و پاسخگویی در پایان کار مظلوم نمایی می کند و کنار می رود. حتما هم به غرب خواهند پیوست، مردم ما هم حساس هستند. همین که بگویند نگذاشتند کار کنیم آنها را قهرمان خواهند خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه