English

رحیمی در جمع خبرنگاران:

جامعه انتظار استعفای ظریف را نداشت/ قطعا ظریف باز می‌گردد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه انتظار استعفای ظریف را نداشت و به همین دلیل این موضوع در سطح بین‌المللی و داخلی بازخورد وسیعی پیدا کرد.

جامعه انتظار استعفای ظریف را نداشت/ قطعا ظریف باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اخباری مبتنی بر معرفی «امیر عبداللهیان» به عنوان جایگزین ظریف و پذیرش استعفا از سوی رییس جمهور منتشر شده است، گفت که چنین چیزی صحت ندارد و هنوز استعفا از سوی رییس جمهور پذیرفته نشده همچنین گزینه‌ای برای جایگزینی ظریف معرفی نشده است.

نماینده تهران اظهار کرد: جامعه انتظار استعفای ظریف را نداشت و به همین دلیل این موضوع در سطح بین‌المللی و داخلی بازخورد وسیعی پیدا کرد.

وی با اشاره به این که فشارهای زیادی به خصوص از سوی مخالفان دولت بر روی ظریف وجود داشت، در این باره خاطر نشان کرد: ما بخشی از این فشارها را از نزدیک شاهد بودیم. شاید در مواردی آقای ظریف احساس کرد که ممکن است استعفایش به آزادی عمل کشور در حوزه دیپلماسی و خارجی کمک کند، ولی به نظر ما آقای ظریف همچنان که برجام را به عنوان پروژه‌ ملی کلید زد و به  نتیجه‌ رساند باید در حوزه سیاست خارجی به عنوان برند ایران باقی بماند و پیگیر موضوعات باشد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تذکرش در مجلس شورای اسلامی گفت‌: همان طور که در تذکرم مطرح کردم ما از آقای رییس جمهور درخواست داریم که با استعفا موافقت نکند؛ کما این که تاکنون هم موافقتی اعلام نشده است.

رحیمی اضافه کرد: البته در فضای خلاء مدیریتی گمانه‌زنی‌ها، شایعات و اکاذیبی منتشر می شود که به هیچ وجه مورد تایید نیست. تاکنون هیچ فردی به عنوان جایگزین آقای ظریف معرفی نشده است و اساسا طرح موضوع جایگزین انحرافی می‌باشد و نباید دلسوزان انقلاب و کشور به این تحلیل‌های انحرافی تن دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری درباره  استعفای برخی از دیپلمات‌ها از جمله ظریف، خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه شخص محور نیست. دیپلمات‌های ما همه متعهد به نظام هستند. قطعا استعفای آقای ظریف حل شده است و او باز می‌گردد.

رحیمی درباره اظهار نظرهایی مبنی بر این که استعفای ظریف باعث سقوط دولت می‌شود در این باره بیان‌ کرد: مخالفان دولت تلاش می‌کنند انگیزه وزرا و خدمتگزاران را تضعیف کنند. وزرای موفق دولت یعنی زنگنه و ظریف تحت فشار قرار دارند که ما بخشی را در مجلس شورای اسلامی می بینیم. اینها جدا از فشارهای بین‌المللی است. اگر وزیری برای ما امتیاز آورده است و افتخارآفرینی می‌کند نباید به جای تقدیر او را تخریب کنیم.

به گفته وی، مهم آن است که دولت با استحکام کشورها را اداره کند، حمایت‌های رهبری راهبردی و رویکردی است. برخی دلشان را خوش کرده که یک شخصیت در دولت استعفا داده و از این موضوع می‌تواند به عنوان تضعیف دولت استفاده کند. حال این که همان کسانی که به روحانی رای داده‌اند از ظریف هم حمایت می‌کنند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در پایان گفت‌: امروز در مجلس شورای اسلامی نمایندگان زیادی بیانیه‌ای را برای حمایت از ظریف امضا کردند و رسما از رییس جمهور درخواست کردند که با استعفای ظریف مخالف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه