English

امیر حاتمی:

واترجت یکی از نیازهای ضروری شناورهای کشور است

وزیر دفاع گفت: امروز نیز پیش ران واتر جت را آماده کردیم که یکی از نیازهای ضروری شناورهای کشور است.

واترجت یکی از نیازهای ضروری شناورهای کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی ‌نیروهای مسلح امروز در مراسم رونمایی از سامانه رانش واتر جت ملی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران کشوری دریایی با فرصت های بسیار زیاد است که برای استفاده از این فرصت ها باید دارای توان و دانش دریایی باشیم.

وی افزود: اگر قدرت و دانش دریایی نداشته باشیم فرصت‌های فراوان این حوزه به تهدید تبدیل می شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه استفاده از فرصت های فراوان دریا نیازمند ابزارها و دانش دریایی است، گفت: در بین ملزومات دریایی پیشران ها حائز اهمیت فراوانی هستند که وزارت دفاع در سازمان دریایی با همکاری بخش خصوصی در این‌ زمینه پیشرفت های بسیاری داشته است.

امیر حاتمی ادامه داد: اوایل سال جاری دیزل ۱۳۰۰ اسب بخار را طراحی کردیم که برای بخش ریلی و دریا قابل استفاده است و امروز نیز پیش ران واتر جت را آماده کردیم که یکی از نیازهای ضروری شناورهای کشور است.

وی با بیان اینکه این موتور با همکاری صنایع دریایی وزارت دفاع، دانشگاه شریف و شرکت های دانش بیان ساخته شده است، گفت: از سال گذشته ایران را در این زمینه تحریم‌ کردند اما ما بلافاصله تولید این موتور را در دستور کار قرار داده و آن را به صورت بومی تولید کردیم.

وزیر دفاع افزود: این سامانه برای پیش ران شناورهای مختلف در اندازه های نظامی، آتش نشان، امداد، تجاری و تفریحی بکارگیری‌خواهد شد.

امیر حاتمی گفت: ساخت این سامانه توسط متخصصان داخلی صرفه جویی ۳۰ درصدی نسبت به خرید محصولات خارجی را به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه