English

رییس فراکسیون جوانان مجلس خبر داد؛

تشکیل پرونده برای حدود ۱۵۰ مدیر بازنشسته در دیوان محاسبات

رییس فراکسیون جوانان مجلس از تشکیل پرونده برای حدود 150 مدیر بازنشسته که هنوز حاضر به ترک صندلی ریاست نشدند، در دیوان محاسبات خبر داد.

تشکیل پرونده برای حدود 150 مدیر بازنشسته در دیوان محاسبات

سید فرید موسوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج و در پاسخ به این پرسش که سرنوشت برخورد با مدیران بازنشسته ای که حاضر به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نشدند، به کجا انجامید؟ گفت: این قانون به شکل مطلوبی اجرا شده و در حال اجرا است و بسیاری از دستگاه ها و نهادها آن را اجرا کردند.

وی افزود: قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طور کامل در وزارت کشور و وزارت اقتصاد و بسیاری از دستگاه ها و نهادها اجرا شده است.

رییس فراکسیون جوانان تصریح کرد: حتی برخی از شرکت ها و دستگاه هایی که مشمول اجرای قانون نبودند، خودشان آن را اجرا کردند. به عنوان نمونه با دستور وزیر کار، در شرکت های تابعه شستا و با دستور وزارت اقتصاد در شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه و شرکت های تابعه بانک ها، قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرا شده است.

موسوی متذکر شد: البته مقاومت هایی نیز در برابر اجرای قانون وجود دارد. به عنوان نمونه در ورزش و مدیریت ورزشی و فدراسیون ها، مقاومت هایی دیده می شود و برخی نیز ابهاماتی دارند.

وی گفت: البته با ضمانت های اجرایی خوبی که در نظر گرفته شد، نظارت برای اجرای کامل قانون در دست انجام است. از جمله اینکه دیوان محاسبات در حال تشکیل پرونده برای مدیران بازنشسته ای است که هنوز حاضر به ترک مسوولیت خود نیستند. در حال حاضر حدود 150 پرونده برای این مدیران تشکیل شده است.

رییس فراکسیون جوانان مجلس ادامه داد: مقاومت در برابر اجرای قانون و دور زدن قانون تا حدودی طبیعی است. اگر امروز عده ای قانون را اجرا نمی کنند، اشکال از خود قانون نیست.

موسوی گفت: در زمان بررسی طرح منع بکارگیری بازنشستگان، عده ای مقاومت کرده و تلاش داشتند تا مجلس این طرح را تصویب نکند. پس از تصویب همین افراد برخی کوتاهی ها و خطاهای کوچک در حین اجرا را بزرگ نمایی کرده و می خواهند به نوعی قانون منع بکارگیری بازنشستگان را ناکارآمد جلوه دهند.

وی بیان داشت: در مدت کوتاهی شاهد تغییر تعداد زیادی استاندار، معاون وزیر و مدیر کل ارشد در وزراتخانه های مختلف بودیم و این امر یکی از دستاوردهای مهم قانون منع بکارگیری بازنشستگان است.

رییس فراکسیون جوانان مجلس در پایان تاکید کرد: اما دستاورد اصلی این قانون، ایجاد نشاط و انگیزه در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور است. زیرا در گذشته عده ای تصور می کردند که تا آخر مدیر هستند و جوانان انگیزه ای برای تلاش و نشان دادن توانایی های خود نداشتند. اما امروز این انگیزه را در بدنه مدیریتی کشور شاهد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه