English

معاون سازمان انرژی اتمی خبر داد؛

توقف موقتی در فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر

معاون سازمان انرژی اتمی از توقف موقتی فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر در اواسط اسفند ماه خبر داد.

توقف موقتی در فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری موج، محمد احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی کشور گفت: نیروگاه اتمی بوشهر برای تامین هزینه‌های بهره برداری متکی به فروش برق به شبکه برق سراسری کشور است و دولت نیز همان طور که از دیگر نیروگاه‌های تولید برق کشور در تامین سوخت حمایت می‌کند از نیروگاه اتمی بوشهر نیز حمایت می‌کند که با توجه به افزایش قیمت ارز در چند مدت گذشته از دولت می‌خواهیم  به جبران این افزایش قیمت کمک کند.

وی همچنین گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از دهه اول اسفند برای تعویض سوخت و انجام تعمیرات پیش بینی شده از شبکه برق کشور خارج می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه این تعمیرات کاملا طبیعی است، ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته اردیبهشت سال آینده نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق کشور متصل خواهد شد.

احمدیان بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدای فعالیت خود تا کنون ۳۵ میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده که با تولید این میزان برق هسته ای، معادل ۵۵ میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی و از تولید ۳۰ میلیون تن مواد آلاینده جلوگیری شده است.

وی گفت: اکنون با همت جوانان ایرانی بیشتر قطعات مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر در داخل کشور تولید می‌شود در حالی که پیش از این از روسیه خریداری می‌شد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران احمدیان ادامه داد: اکنون در بُعد بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر فقط از نیرو‌های ایرانی استفاده می‌شود، اما در زمینه تعمیرات همچنان نیازمند نیرو‌های خارجی هستیم که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا سه سال آینده این نیازمندی از بین برود.

رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران با اشاره به روند ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: طبق قرار دادی که سال ۹۳ برای احداث دو واحد نیروگاه اتمی ۱۰۵۷ مگاواتی با کشور روسیه منعقد شد عملیات ساخت این نیروگاه‌ها از دی ماه ۹۵ آغاز شده است و امیدواریم با حمایت‌هایی که می‌شود این دو واحد طبق برنامه پیش رود.

احمدیان تصریح کرد: پیمانکار واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی را مکلف کرده ایم که تا جایی که امکان دارد از توانمندی‌های داخلی استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نیروگاه‌های اتمی یادآور شد: نیروگاه‌های اتمی برای ساخت هزینه‌های بالایی دارند، اما در طولانی مدت صرفه اقتصادی خوبی نسبت به سوخت‌های فسیلی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی