English

سخنگوی صنعت برق :

افزایش ۱۵۰۰ مگاوات برق مصرفی به ازای هر درجه افزایش دما/ امکان افزایش تولید برق از نیروگاه های برق آبی وجود ندارد

محمود رضا حقی فام گفت: کاهش آب دلیل اصلی کسری برق بود که با مدیریت مصرف جبران شد. از طرف دیگر دمای هوا امسال بسیار گرمتر از سال گذشته بود که به ازای هر درجه 1500 مگاوات مصرف برق افزایش یافته و این افزایش دما در شهرهایی مانند کرمان و خوزستان شدیدتر بود اما نگرانی برای تامین برق نیست.

افزایش 1500 مگاوات برق مصرفی به ازای هر درجه افزایش دما/ امکان افزایش تولید برق از نیروگاه های برق آبی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سخنگوی صنعت برق گفت: نیروگاه هزار مگاواتی نیروگاه اتمی بوشهر در رشد 5 درصدی مصرف برق به صورت گردان در نظر گرفته شده و بر مبنای سناریوهای مختلف رشد حداقل 2 درصدی و حتی برای رشد صفر درصد نیز برنامه های برای صنعت برق در نظر گرفته شده است.

محمود رضا حقی فام با بیان اینکه در حال حاضر با حداکثر کسری برق مواجه شدیم افزود: از سال 1389 تا 1396 رشد بار کشور 5 درصد بود و به تازگی رشد بار برق مصرفی به 3 درصد رسید و میزان نوسان برق به 3 هزار مگاوات رسیده است و اگر 5 درصد بود میزان خاموشی و کسری برق بیشتر بود زیرا مصرف فراتر از 58 هزار مگاوات می رود.

او با تاکید بر اینکه 21 هزار مگاوات برق مصرفی مربوط به بار تجهیزات سرمایشی است تصریح کرد: ما سال گذشته در نیروگاه های برق آبی به ویژه در زنجیره کارون مشکلی نداشتیم و همین مساله باعث شد سال گذشته از کسری برق عبور کنیم.

او با تاکید بر اینکه برنامه ریزی در استفاده از نیروگاه های آبی باید از طریق واردات یا مدیریت مصرف برق مدیریت شود تصریح کرد: براساس مشکل کمبود آب امکان جبران کسری برق از طریق نیروگاه های برق آبی امکان پذیر نیست.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه گرمای روزانه امسال در شب ها نیز ادامه دارد گفت: متوسط درجه حرارت کشور در هفته گذشته بالاتر از حداکثر درجه حرارت دمای کشور در مدت مشابه سال گذشته بوده است. حال باید توجه داشت که به ازای هر درجه افزایش دما هزار و پانصد مگاوات به نیاز کشور افزوده می شود. براساس اطلاعات بدست آمده در استان های جنوبی مانند کرمان و خوزستان دمای هوا در مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دمای هوا افزایش داشته است با این حال مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه