English

معاون عمران و توسعه امور روستایی وزیر کشور خبر داد:

حمایت از رانندگان با پوشش بیمه‌ای قرض الحسنه صفر درصد

معاون عمران و توسعه امور روستایی وزیر کشور گفت: امروز پوشش بیمه‌ای رانندگان حمل و نقل شهری با قرض الحسنه صفر درصد برای اولین بار انجام می‌شود که این اقدام در جهت حمایت از رانندگان است.

حمایت از رانندگان با پوشش بیمه‌ای قرض الحسنه صفر درصد

به گزارش خبرگزاری موج، تفاهم نامه همکاری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه صفر درصد به رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی با رویکرد پوشش بیمه‌ای ظهر امروز فی مابین بانک قرض الحسنه مهر و بیمه دانا و وزارت کشور منعقد شد.

در این جلسه جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور روستایی وزیر کشور ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال بهمن متفاوتی را با توجه به پروژه‌های زیادی که در این مدت افتتاح شد، تجربه می‌کنیم.

وی ادامه داد: علیرغم مشکلات اقتصادی خوشبختانه پروژه‌های افتتاح شده و پروژه‌های که در حال افتتاح هستند بسیار پروژه‌های شاخصی بودند که شامل ۲۲ هزار و ۳۳۵ پروژه بزرگ با ارزش چند صد میلیارد تومان هستند. همچنین بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در این بازه زمانی کوتاه افتتاح شد و در تهران نیز حدود ۱۱۶۲ پروژه برای افتتاح داشتیم.

افتتاح ۴۰ هزار پروژه در شهرهای کوچک و روستاها تا اواسط سال آینده

معاون عمران و توسعه امور روستایی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه نه فقط صرف افتتاح پروژه بلکه قرار است این نشاط و شادابی را سال آینده شاهد باشیم، گفت: ۴۰ هزار پروژه را در شهرهای کوچک و روستاها کلنگ زنی کردیم که قرار است تا نیمه میانی سال آینده افتتاح شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه وقتی مطرح می‌کنیم کلانشهرهای ما با مشکلات پیچده ای مانند ترافیک و آلودگی دست و پنجه نرم می‌کند باید بستری را آماده کنیم که مشکلات کمتر شود، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی کار ارزشمندی برای جوان شدن ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی انجام شده که طی آن ۶۷ هزار تاکسی نوسازی شده است. همچنین سن اتوبوس‌ها در کشور که در دهه‌های اخیر افزایش یافته بود و ناوگان فرسوده شده بود نیز جوان شده که کار ارزشمندی است و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد جوان شدن ناوگان باشیم.

وی ادامه داد: امروز نیز اقدام سه جانبه ارزشمندی انجام شد که نشان می‌دهد اگر همدلی باشد کارها را با فرم ساده و خلاقانه می‌توان حل کرد.

به گفته وی، قرار نیست تنها بعد سخت افزاری ناوگان تکمیل شود و یا ناوگان تجهیز شود، بلکه باید به ناوبران خدوم تاکسیرانی و اتوبوسرانی توجه خاصی شود. خوشبختانه در این راستا به موضوع بیمه رانندگان در کمیسیون تلفیق، توجه خاصی شد که این امر عنایت همه مسؤولان را می‌رساند.

جمالی نژاد تصریح کرد: امروز پوشش بیمه‌ای رانندگان حمل و نقل شهری با قرض الحسنه صفر درصد برای اولین بار انجام می‌شود که این اقدام در جهت حمایت از رانندگان است. بانک قرض الحسنه مهر نیز نسبت به پرداخت تسهیلات بدون سود اقدام خواهد کرد که در قالب کارتهای اعتباری تا سقف ۳۰ میلیون ریال برای تاکسی و تا سقف ۶۰ میلیون ریال برای اتوبوس‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم فضایی ایجاد کنیم که ناوگان حمل و نقل عمومی، جوان و چابک باشد و مردم کمتر از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه