English

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

مکان جلوس امام خمینی(ره) در بهشت زهرا گلباران می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست خبری صبح امروز ، به تشریح ویژه برنامه های یوم الله 12 بهمن پرداخت.

 مکان جلوس امام خمینی(ره) در بهشت زهرا گلباران می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی، در نشست خبری صبح امروز(چهارشنبه 10 بهمن) در تشریح برنامه های یوم الله 12 بهمن شهر تهران گفت: امروز رسالت ما در رسانه تحلیل و تبیین حقایق و دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی است که به برکت وجود امام(ره) و شهدا  ما از لحاظ تنوع رسانه ها وضعیت چشمگیری داریم و مردم باید بدانند که در 40 سالگی چه نظامی دارند نفس می کشند.

وی افزود: امام خمینی(ره) بزرگ مردی بود که تحولی عمیق در ایران ایجاد کرد و حرکت ایشان و استقبال بی نظیر مردم از حضرت امام راحل در روز 12 بهمن 57، معجزه ای بود که مانند آن را جز در مورد انبیاء و اولیای الهی سراغ نداریم.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به برنامه های روز 12 بهمن امسال تصریح کرد: 12 بهمن امسال با روز جمعه مقارن شده است و این فرصتی است که مردم برای زیارت می توانند به حرم امام(ره) مشرف شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: برنامه های آغازین دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح روز جمعه 12 بهمن در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز می شود و   همزمان در سراسر کشور نیز شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ورود امام (ره) به میهن خواهیم بود.

وی افزود: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال خدا را شاکریم که جانشین برحق امام راحل عظیم الشأن حضرت امام خامنه‌ای همان پرچم را با همان روحیه و صلابت بر دوش گرفته و امروز شاهد به بن بست رسیدن محاسبات و نقشه‌های شوم دشمنان بر جهان اسلام هستیم.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اعلام برنامه‌ها در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ادای احترام و نثار گل به مرقد منور حضرت امام خمینی(ره) توسط اقشار مردم، اقلیت‌های دینی، مسئولان نهاد‌ها و سازمان‌ها و مقامات لشگری و کشوری شستشوی مرقد منور امام راحل عظیم الشان با گلاب ناب توسط برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تزئین و گل آرایی حرم مطهر، آماده سازی و مهیا نمودن حرم مطهر برای استقبال از مردم به منظور بر پایی مراسم آغازین دهه فجر در یوم الله دوازدهم بهمن از جمله برنامه‌های پیش روی این شورا است.

وی افزود: مراسم رسمی آغازین دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی رأس ساعت ۹ صبح جمعه دوازدهم بهمن با حضور امت، اقشار مردم، خانواده معظم شهیدان وایثارگران و مسئولین مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ویژه‌ای در مکان جلوس امام خمینی(ره) بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه یوم الله دوازدهم بهمن اجرای برنامه و گلباران محل جلوس حضرت امام خمینی(ره) در کنار مزار شهدای ۱۷ شهریور و مزار آیت الله طالقانی است یعنی محلی که امام عزیز پس ازورود به میهن اسلامی در سال ۱۳۵۷ به بهشت زهرا آمدند و آن سخنرانی تاریخی را با حضور خیل عظیم مردم ایراد فرمودند.

حجت الاسلام محمودی گفت: این مراسم با هدف گرامیداشت سالروز ورود بنیانگذاری کبیر انقلاب اسلامی به میهن و ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد. سخنران این مراسم سردار سرتیپ یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه به اشاره به مراسم رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام خمینی(ره) بیان داشت: رژه موتور سواران با حضور موتورسواران نیرو‌های مسلح، بسیج و دژبان و حرکت آنان به صورت نمادین در مسیر حرکت امام خمینی(ره) از فرودگاه مهر آباد تا بهشت زهرا انجام می‌شود. همچنین قرار است گلباران مسیر حرکت امام(ره) همراه رژه موتور سواران از فروگاه مهر آباد تا حرم مطهر امام راحل توسط بالگرد صورت پذیرد.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به برپایی نماز جمعه تاکید کرد: نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه به عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در روز دوازدهم بهمن در حدود ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود. همچنین قرار است در همه مساجد بعد از نماز مغرب و عشا به شکرانه چهلمین سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن نماز شکر اقامه شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه سایر برنامه‌های یوم الله دهه فجر را تشریح کرد که جزئیات آن به شرح زیر است:

۱- ناقوس کلیسا‌ها در روز ۱۲ بهمن به نشانه احترام به این روز تاریخی به صدا در می‌آید و مراسم مذهبی، فرهنگی و هنری در اماکن اختصاصی اقلیت‌های دینی (ارامنه، آشوریان، زرتشتیان و کلیمیان) برگزار می‌شود.
۲- نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه فجر روز شنبه در ۱۰۸۰۰۰ واحد آموزشی سراسر کشور (به دلیل تعطیلی مدارس در روز ۱۲ بهمن) به صورت ویژه در تهران در مدرسه رفاه با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش 
۳- اجرای برنامه و گلباران مکان‌های منتسب به امام خمینی(ره) همچون بیت شریف ایشان در خمین، قم، نجف اشرف، نوفل لوشاتو، مدرسه رفاه و ...
۴- برگزاری مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در بیش از ۱۰۰ علمیه برادران و ۷۰ حوزه علمیه خواهران استان تهران 
۵- برپایی محافل انس با قرآن، گفتمان‌های دینی، تجلیل از قاریان و حفاظ، برپایی نمایشگاه‌های قرآن، تشکیل کاروان قرآنی انقلاب در مرکز شهرستان‌ها و اعزام به شهر‌ها و روستا‌های کم برخوردار
۶- برپایی اردو‌های جهادی توسط نخبگان استان تهران و برپایی سه استارت آپ تخصصی در حوزه کارآفرینی توسط بنیاد نخبگان استان تهران

محمودی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های شورای هماهنگی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) تحت عنوان فجر فاطمی در یوم الله دهه فجر گفت: برگزاری مراسم متنوع در شب شهادت و شام غریبان حضرت زهرا(س) در سراسر استان، برگزاری تجمعات فاطمی در روز شهادت حضرت زهرا (س)، برگزاری نمایشگاه‌های فاخر، 'کوچه‌های بنی هاشم' از جمله ویژه برنامه‌های این شورا به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به سایر تمهیدات واقدامات انجام شده برای مراسم یوم الله ۱۲ بهمن تاکید کرد: بیش از ۴۵۰ خبرنگار، تصویربردار وعکاس مراسم ۱۲ بهمن را در تهران پوشش خبری می‌دهند. هماهنگی کامل این مراسم با نیرو‌های حفاظتی و انتظامی و سازمان‌های خدماتی و بهداشتی به منظور فراهم نمودن تسهیلات برای شرکت کنندگان خواهد بود.

وی یادآوری کرد سیستم حمل و نقل مانند مترو در اختیار زائران است.

محمودی در پایان با اعلام این خبرکه 450 عکاس و خبرنگار مراسم یوم الله 12 بهمن در تهران را پوشش می دهند، گفت: به کوری چشم کسانی که وعده گذاشتند بیایند میدان آزادی، مراسم چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می شود و آنها جوابشان را در چهل سالگی انقلاب اسلامی از مردم خواهند گرفت. این انقلاب متصل به وعده الهی است برای سربازی در رکاب امام زمان (عج) آماده می شویم. نقد سازنده خوب است اما هرکس بخواهد نظام و امام را تخریب کند بدانند برایشان پشیمان کننده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه