English

جزئیات نشست خبری سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی برای تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز در مراسم اربعین هزینه شود.

جزئیات نشست خبری سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی مفتح در نشست خبری امروز با اشاره به مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق بودجه درباره اینکه ورود مواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی بذر، کود و سم بدون انتقال ارز مجاز شده است، گفت: روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی در جلسه کمیسیون تلفیق حضور یافت و ضمن ارائه گزارش مفصلی اعلام کرد که این مصوبه یعنی به ثبت سفارش نیازی نیست و انجام این کار بدون ثبت سفارش خارج از کنترل و اطلاع بانک مرکزی است و می‌تواند به سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی درباره ارز لطمه واردکند.

وی افزود: براین اساس مجددا در مورد این مصوبه رای‌گیری شد و کمیسیون مصوبه قبلی خود را رد و آن را کم لن یکن اعلام کرد.

مفتح تصریح کرد: در مصوبه دیگری مقرر شد ۲۰۰ ریال به ازای هر مترمکعب آب شرب که بر روی قبوض در نظر گرفته می‌شود و ۹۶.۵ میلیارد تومان درآمد را ایجاد می‌کند برای آبرسانی شرب روستا‌ها و عشایر براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم توزیع شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه مقرر شد معافیت درآمد‌های مالیاتی یا عوارض ورود کالا و گمرکی به صورت جمعی خرجی در حساب‌ها منعکس شود تا امکان کنترل آن وجود داشته باشد، اظهار کرد: همچنین مقرر شد، عوارض ارزش افزوده که از واحد‌های تولیدی دریافت می‌شود به دلیل وجود احکامی برای زمان مصرف آن، در محل استقرار کارخانه و تولید واحد محسوب شود تا اهالی آن منطقه از این عوارض برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در مصوبه دیگری هم مقرر شد عوارض ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فروش کالا‌هایی که مصرف آن منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار گیرد تا با نظارت سازمان محیط زیست و مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی هزینه شود.

مفتح تاکید کرد: عوارض ارزش افزوده در شهرستان تهران به نسبت ۸۸ درصد در نقاط شهری و ۱۲ درصد برای نقاط روستایی تقسیم شود که این نسبت در سایر بخش‌ها ۷۰ به ۳۰ است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: مقرر شد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای یکبار در حد الگوی مصرف از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و دهیاری و هزینه انشعاب آب، برق و گاز معاف باشند و وزارت نیرو هم مجاز شد برای مشترکین پرمصرف کنترل هوشمند نصب کرده و هزینه آن را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت کند تا به اصلاح الگوی مصرف کمک شود.

وی تصریح کرد: صد میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در بازارچه‌های مرزی که به نرخ فوب خلیج فارس در نظر گرفته شده بود هم برای مراسم اربعین هزینه می‌شود به این ترتیب که ۵۰ درصد به استان ایلام، ۲۵ درصد استان خوزستان و ۲۵ درصد به استان کرمانشاه برای تکمیل زیرساخته‌ای مراسم اربعین تخصیص می‌یابد.

مفتح گفت: لاریجانی رئیس مجلس هم در جلسه امروز کمیسیون تلفیق حضور داشت که در این جلسه نکات مهمی را از جمله توجه به اصلاح ساختاری بودجه ، عدم وابستگی بودجه به نفت، اشتغال، موارد مورد نظر مقام معظم رهبری ، صندوق‌های بازنشستگی، راه آهن، کوچک سازی دولت، ایجاد شبکه ملی اطلاعات، تقویت بخش مسکن، توجه به بافت فرسوده شهر‌ها، صنایع دستی و افزایش سرمایه بانک‌ها و توجه به زنجیره تولید و کاهش وابستگی برخی حلقه‌ها به خارج از کشور را مورد توجه قرار داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به زمان تحویل گزارش کمیسیون تلفیق به رئیس مجلس هم اظهار کرد: با توجه به اینکه ده روز بعد از انتشار گزارش تلفیق فرصت ارائه پیشنهادات برای نمایندگان وجود دارد و علاوه بر آن بعد از تصویب بودجه در مجلس رفت و آمد با شورای نگهبان و احتمال ارجاع برخی مواد به مجمع تشخیص هم هست لذا بررسی بودجه باید بعد از ۲۲ بهمن در صحن علنی مجلس آغاز شود تا فرصت کافی وجود داشته باشد، براین اساس گزارش کمیسیون تلفیق بودجه تا پایان هفته آینده نهایی و تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه