English

ظریف:

پمپئو هیچ حقی ندارند که در مسائل ایران و عراق دخالت کنند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: وزیر امور خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران با عراق اظهار کرد: ایشان هیچ حقی ندارند که در مسائل ایران و عراق دخالت کنند.

پمپئو هیچ حقی ندارند که در مسائل ایران و عراق دخالت کنند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جمع‌بندی سفر اخیر خود به عراق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر به عراق که یکی از طولانی‌ترین سفرهای کاری من بوده است بسیار خوب بود و جلسات قابل قبولی را با مسئولان عراقی داشتیم.

وی ادامه داد: در همه شهرهایی که در این کشور به آنها سفر کردیم هم با مسئولان محلی، نمایندگان بخش خصوصی و هم با روسای برخی قبایل جلسات خوبی را داشتیم و دیدارهای صمیمانه‌ای را انجام دادیم که نشان از رابطه بسیار نزدیک و تاریخی دولت‌های ایران و عراق با یکدیگر دارند.

وی افزود: این رابطه نزدیک و تاریخی با خون شهدای مبارزه با داعش آبیاری شده است که نشان از علاقه مردم ایران و عراق به یکدیگر دارد و امیدواریم این سفر برای نمایندگان بخش خصوصی هر دو کشور نتایج مثبتی داشته باشد به خصوص که در حال حاضر نیز نمایندگان بخش خصوصی ایران و عراق با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند و با اتاق بازرگانی عراق نیز جلسه خوبی را برگزار کرده بودیم.

ظریف در پاسخ به این پرسش که چرا سفر به عراق توسط وی مانند سفر برخی از آمریکایی‌ها به این کشور به صورت مخفیانه انجام نشده است؟ اظهار کرد: مردم عقل دارند و نگاه می‌کنند و می‌بینند که رابطه ما با مردم عراق تصنعی نیست که بخواهیم مخفیانه به این کشور سفر کنیم و این را یک لطف بزرگ از سوی خداوند می‌دانیم که ارتباط خوبی با این کشور همسایه خود داریم و من آینده روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را بسیار درخشان ارزیابی می‌کنم و امیدوارم که هر روز این رابطه بهتر از روز قبل باشد.

وی با اعلام خبر در پیش رو بودن سفر حسن روحانی به عراق اظهار کرد: در آینده نزدیک آقای روحانی نیز به عراق سفر خواهند کرد که امیدواریم بتوانیم مقدمات خوبی را برای این سفر در حال حاضر فراهم سازیم.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران با عراق اظهار کرد: ایشان هیچ حقی ندارند که در مسائل ایران و عراق دخالت کنند. ایران و عراق پیش از این‌که کشور آمریکا شکل بگیرد با یکدیگر رابطه داشتند و الان نیز این رابطه ادامه یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه