English

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال نماینده شهرضا؛

۱۶ هزار از سندهای وقفی بازخوانی مجدد شده است

وزیر در پاسخ به سوال نماینده شهرضا گفت: 16 هزار از سندهای وقفی بازخوانی مجدد شده است.

16 هزار از سندهای وقفی بازخوانی مجدد شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سوال نماینده سمیه محمودی نماینده شهرضا از سید عباس صالحی وزیر ارشاد درباره وضعیت موقوفات و بی توجهی به سندهای وقفی کشور امروز در جلسه علنی طرح شد.

در بخشی از این جلسه صالحی گفت: توجه به نظام موقوفات می‌تواند مسیر حال و آینده را در حوزه این امر فرهنگی تداوم دهد.

وزیر ارشاد در ادامه با تأکید بر اهمیت شفافیت در نظام وقف عنوان کرد: وزارتخانه به دنبال شفافیت هر چه بیشتر در این نظام است که تقویت دولت الکترونیک یکی از موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم تا فضای کاغذ و مراجعات حضوری از بین برود و سامانه‌های گویا باعث مراجعه غیرحضوری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سامانه‌های فراوانی برای حوزه وقف داریم، اظهار داشت: این سامانه‌ها باعث شده مراجعات کاغذی به حداقل برسد.

صالحی در ادامه با اشاره به چند حوزه که مورد شفاف سازی قرار گرفته، بیان داشت: نظام اسنادی اوقاف، نظام قراردادهای وقف، نظام پرداخت‌های مطابق قراردادها و نظام اجرای نیات واقفین از مهمترین حوزه‌هایی است که مورد شفافیت واقع شده که البته این شفافیت نیازمند نظام حسابرسی پیوسته و آشکار است تا ترازهای مالی اتفاق بیفتد و بعدها در معرض افکار عمومی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به حضور خاموشی در سازمان اوقاف ابراز داشت: وقف، پایگاه تمدنی و اساسی برای حوزه خدمات فرهنگی، اجتماعی و دینی است که باید اعتمادسازی در آن صورت گیرد و رئیس جدید به دنبال دستیابی به این اهداف است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید حوزه اسنادی شفاف‌تر شود و مورد بازخوانی و استنادسازی قرار گیرد، عنوان کرد: گام‌هایی در این مسیر طی شده و در حال حاضر در حوزه بازخوانی و قرائت جدید اسناد قرار داریم چنانچه تاکنون 16 هزار سند وقفی بازخوانی جدید و بارگذاری شده و در بانک اصناف قرار گرفته است.صحن علنی مجلس شورای اسلامی - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

صالحی در ادامه با بیان اینکه بحث نیات واقفین نیز مورد لیست‌برداری روشن قرار گرفته و باید مسیر دقیقی را طی کند، اظهار داشت: در مجموع در آغاز دوره جدید نظام اسنادی و احصاء نیات واقفین را دنبال می‌کنیم و معتقدیم قراردادهای وقف باید به صورت آنلاین قابل مراجعه بوده و در فضای عمومی در دسترس باشد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در حوزه بقاع متبرکه عنوان کرد: باید در خصوص هیئت امنا دقت بیشتری شود تا ایجاد اعتماد منطقه‌ای و محلی کند چرا که هر بقعه یک سازمان مستقل و مجموعه حقوقی است که سازمان‌های مالی آن باید به صورت کامل ثبت و ضبط شود و امکان انتشار داشته باشد.

لازم به توضیح است، سمیه  محمودی نماینده شهرضا از پاسخ های وزیر قانع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه