English

جهانگیری:

محرومیت های استان سیستان و بلوچستان به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون اول رئیس جمهور گفت: استان سیستان و بلوچستان با همه استعدادها و پتانسیل هایی که دارد از بسیاری از امکانات محروم مانده است و این محرومیت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید کارهای بزرگتر و جدی‌تری برای این استان انجام دهیم.

محرومیت های استان سیستان و بلوچستان به هیچ وجه قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به شهرستان ایرانشهر در جمع خبرنگاران گفت: یکی دیگر از تنگناهای اصلی توسعه استان، مساله آب است که در این سفر به صورت ویژه به آن خواهیم پرداخت.

وی افزود: مجموعه وزارت نیرو از قبل کارهای خوبی را در زمینه تامین آب استان آغاز کرده است؛ لذا بحث و بررسی در زمینه انتقال آب از دریای عمان، تامین آب رودخانه هیرمند از طریق دیپلماسی با کشور افغانستان و تامین آب شرب مردم از جمله دستور کارها و مسائل کلیدی این سفر خواهد بود.

وی افزود: بحث شن های روان و محدودیت هایی که برای مردم ایجاد کرده از دیگر مسائل قابل طرح است که البته جزو برنامه‌های اصلی دولت هم بوده و در بودجه 98 برای تامین منابع مالی مورد نیاز مالچ‌پاشی تصمیم گیری شده است.

جهانگیری گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای توسعه است.

وی افزود: این استان با دو کشور افغانستان و پاکستان مرز زمینی مشترک و با کشورهای حاشیه اقیانوس هند و دریای عمان نیز مرز دریایی مشترک دارد و علاوه بر آن دارای منابع طبیعی فراوان، نیروی انسانی تحصیل‌ کرده و پر انرژی و همچنین استعدادهای خوب است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کسب موفقیت دانش آموزان و قبولی ۱۶ نفر در یک مدرسه در سراوان در رشته پزشکی نشان‌دهنده استعداد و بیانگر ظرفیت‌های فراوان این استان است.

جهانگیری بیان کرد: با تکیه بر این ظرفیت ها می توان به توسعه استان از مسیرهای مختلف دست یافت.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن صنایع دریایی، شیلات، کشتی سازی، صنایع معدنی مرتبط با تجارت و غیره می توان جایگاه مهمی را برای توسعه استان طراحی کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: استان سیستان و بلوچستان با همه استعدادها و پتانسیل هایی که دارد از بسیاری از امکانات محروم مانده است و این محرومیت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید کارهای بزرگتر و جدی‌تری برای این استان انجام دهیم.

وی گفت: در آغاز جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و علیرغم اینکه در این ۴۰ سال در کل کشور کارهای زیربنایی و عمرانی خوبی انجام شده، اما وضعیت استان سیستان و بلوچستان به گونه ای است که باید به طور ویژه دیده شود.

اسحاق جهانگیری اظهار کرد: در این سفر بر چند موضوع اصلی تمرکز می کنیم که پیش نیاز اصلی توسعه استان است و اگر انجام نشود، توسعه هم امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: در بحث زیربناها، راه، بنادر و راه آهن از جمله موارد مهم است که بر این اساس در بخش بندر تصمیمات مهمی در مرکز کشور گرفته شده و چابهار و سواحل دریای عمان در آینده مهمترین بندر و سواحل کشورخواهد بود.

وی گفت: چابهار حلقه ارتباطی کشور ما با کشورهای آسیای میانه است و با تسریع در عملیات احداث راه آهن چابهار به زاهدان و سرخس یکی از زیربناهای مهم توسعه میسر خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان یکی از بخش‌های مهم است که در جامعه ما مغفول مانده و این استان با توجه به سابقه قدیمی و نقش آن در تاریخ و تمدن ایران می‌تواند در زمینه مسائل فرهنگی بسیار نقش آفرین باشد.

وی گفت: در زمینه گردشگری استان از استعدادهای بی نظیری برخوردار است که در سفر به شهرستان محروم قصرقند نیز خواهیم دید و مردم ایران نیز از طریق صدا و سیما خواهند دید که چه استعدادهایی در زمینه صنایع دستی و گردشگری در آنجا وجود دارد.

وی گفت: نهادهای حمایتی تاکنون اقدامات خوبی در راستای ساخت مسکن نیازمندان و عمران و آبادانی مناطقی که محرومیت بیشتری دارند؛ انجام داده اند و در این سفر نیز که رئیس بنیاد مستضعفان هم در این سفر حضور دارند و به این مسائل به طور ویژه می‌پردازیم.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان با تلاش و پشتکاری که دارند موجب سربلندی همیشه کشور و اسلام بودند و مرزداران غیوری هستند که همواره برای امنیت و پیشرفت کشور کارهای بزرگی در تاریخ ایران انجام داده اند؛ بنابراین تلاش می کنیم در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشتغال و معیشت مردم به وضعیت مطلوبی برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه