English

علی لاریجانی:

ایرانی‌ها با تعصب خود توطئه دشمنان را پس می‌زنند/ اقتصاد کشور باید به سمت مردمی شدن پیش برود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایرانی‌ها تعصبی بر روی ایرانیت و اسلامیت خود دارند و توطئه دشمنان را پس می‌زنند.

ایرانی‌ها با تعصب خود توطئه دشمنان را پس می‌زنند/ اقتصاد کشور باید به سمت مردمی شدن پیش برود

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی اقوام غرب استان تهران، چالش‌ها و فرصت‌های مناطق مهاجر پذیر که در شهرستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در آستانه چهل سالگی انقلاب نشانه ابتکار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است، این کثرت قومی از وحدت پایدار برخوردار است و حضور نمایندگان اقوام مختلف در اینجا می‌تواند پشتوانه خوبی برای آبادانی این منطقه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به آنکه بسیاری از افراد این منطقه برای اشتغال به تهران می‌روند، موضوع احداث مترو برای اینجا حیاتی است و بنده به شورای شهر تهران و شهرداری درباره متروی شهرستان‌های ملارد، قدس و شهریار صحبت خواهم گفت.

وی تاکید کرد: اولین موضوع در این جلسه این است که بخش‌های مختلف اقوام با یک نوع همزیستی مسالمت آمیز باهم زندگی می‌کنند، از ابتدای انقلاب افرادی که اطلاعات درستی از ایران شناسی نداشتند برای رخنه با تصور اشتباه بر روی اقوام مختلف سرمایه‌گذاری می‌کردند و گاه حرف‌های جدایی طلبانه‌ای می‌زدند، اما به دلیل آنکه همه این اقوام یک ریشه ایرانی داشته و به آن افتخار می‌کنند، دشمنان نتوانستند موفق شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول تاریخ دشمنان نتوانستند قسمتی از سرزمین ایران را به دلیل بحث قومی جدا کنند، گفت: این موضوع به غنائی که در فرهنگ ایرانی و ریشه فکر اسلامی اقوام مختلف وجود دارد، باز می‌گردد.

وی ادامه داد: تسلط و تعصبی که ترک‌ها بر اسلام دارند، کرد‌ها و دیگر اقوام هم دارند هم سرنوشتی که در زندگی همه اقوام ایرانی وجود دارد، بیانگر نقطه قوت ایران است، البته تا کنون افرادی به دنبال دخالت بوده‌اند که پیروز نشدند و متاسفانه باز هم تکرار غلط خود را انجام می‌دهند.

لاریجانی تاکید کرد: برخی کشور‌های کوچک منطقه که ظرفیت فکری برای نشر خود در منطقه ندارند، با نفوذ به اقوام مختلف کشورمان با استفاده از پول و سوابق به دنبال ایجاد مشکل هستند، اما زمانی که با ملت اقوام مواجه می‌شوند، سرخورده می‌شوند.

ایرانی‌ها تعصبی بر روی ایرانیت و اسلامیت خود دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در عین داشتن کثرت قومی از یک وحدت پایدار برخورداریم، در صورتی که در حوزه بالکان اقوام مختلف بوده‌اند که دچار تجزیه شده‌اند، ایرانی‌ها تعصبی بر روی ایرانیت و اسلامیت خود دارند و توطئه دشمنان را پس می‌زنند.

وی اظهار کرد: از رادیو و تلویزیون می‌خواهم این نقطه قوت را در چهلمین سال انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دهد، اینکه اقوام مختلف در کشورمان طی سال‌ها با از خودگذشتگی در بحران‌ها و جنگ توانستند وحدت داشته و مقاومت کنند را به خوبی نشان دهد، زیرا عظمت این بوستان با مشاهده تک تک گل‌های آن قابل مشاهده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه بازار بزرگی در تهران می‌تواند پشتیبان بخش تولید باشد، گفت: شما در این شهرستان می‌توانید فروشگاهی با برند خاص در نظر گرفته، از ظرفیت نزدیکی خود به تهران استفاده کنید و بازاری از صنایع دستی یا مواد غذایی در تهران برای عرضه به عموم ایجاد کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنوع قومی در این شهرستان می‌تواند یک ظرفیت برای تولید باشد، افزود: یکی از این مسائل مهم در کشور این است که استان‌ها اطلاعات کمی از یک دیگر دارند که با وجود این اطلاعات می‌توانند یک زنجیره ایجاد کرده و به تولید کمک کنند.

وی تصریح کرد: اکنون باید از استعداد‌های بالقوه برای تولید استفاده کرد، دشمنان به صورت عمد با تحریم‌ها می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این شرایط را به فرصت تبدیل کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: اگر زمینه‌های مختلف برای حضور در تولید فراهم شود می‌توان این نیرو بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد، متاسفانه فقدان‌هایی در بحث تولید وجود دارد که می‌تواند آنها را شناسایی کرد تا موجب بروز و ظهور ما شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌ها فقدان‌هایی در زنجیره تولید وجود دارد که می‌توان آنها را به ویژه در زمان تحریم شناسایی کرده تا موجب ایستایی ما شود.

وی بیان کرد: به طور مثال در بحث تولید خودرو‌های انبوه در کشور برخی قسمت‌های آن را وارد می‌کنیم که با وجود تحریم ساخت این خودرو‌ها دچار مشکل می‌شود، لذا باید با حمایت شرکت‌های دانش بنیان تلاش کرد تا روی پای خود بایستیم.

لاریجانی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی بتوانیم در برابر فشار بیرونی تاب‌آوری اقتصاد کشور را بالا ببریم، امسال در بودجه سالانه باید تلاش کرد تا اشتغال را سامان دهیم و قسمت‌هایی که دچار فقدان است را از لحاظ مالیاتی و اقتصادی حمایت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد تاب‌آوری بالایی پیدا کند باید به بخش‌های مختلف توجه کرد، امیدواریم کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون تلفیق بودجه به این مسائل توجه کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید به سمت مردمی شدن پیش برود، اظهار کرد: باید از ظرفیت مردمی استفاده کرد، البته دولت هم می‌توان سهمی داشته باشد، اما مدیریت آنها بر عهده مردم است و دولت تنها سهم کوچکی داشته باشد تا بتوانیم به رونق اقتصادی کمک کنیم.

لاریجانی با تاکید براینکه وجود موسسات واسط یک ضرورت است، گفت: تولید کننده برای فروش محصول خود بازاریابی کند در صورتی که با وجود موسسات واسط به گسترش تولید می‌توان کمک کرد، اقوام این منطقه هم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه