English

شمخانی در دیدار با همتای افغانستانی خود؛

مجموعه ارتباطات و گفت‌وگوهای انجام شده با گروه طالبان ادامه دارد

نماینده مقام معظم رهبری گفت: مجموعه ارتباطات و گفت‌وگوهای انجام شده با گروه طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

مجموعه ارتباطات و گفت‌وگوهای انجام شده با گروه طالبان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیئتی از مقامات عالی سیاسی، نظامی و امنیتی به کابل سفر کرده است با حمدالله محب همتای افغانستانی خود دیدار و پیرامون مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

دریابان شمخانی در این دیدار لزوم فعال‌تر شدن سازو کارهای مشورتی میان نهادهای امنیت ملی دو کشور برای تحقق اهداف و توافقات فی مابین را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای جاری میان جمهوری اسلامی ایران با گروه طالبان به منظور کمک به رفع مشکلات امنیتی موجود در افغانستان خاطر نشان ساخت: مجموعه ارتباطات و گفت‌وگوهای انجام شده با گروه طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

شمخانی با اشاره به توافقات سازنده نشست امنیتی منطقه‌ای که با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی ایران، افغانستان، روسیه، چین و هند در تهران برگزار شد، گفت: ایجاد ساز و کارهای مبتنی بر گفت‌وگوی مستمر و مشارکت فعال کشورهای منطقه درفرایندهای امنیتی می تواند تضمین کننده ثبات و توسعه پایدار برای ملت های منطقه باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعلام حمایت از برگزاری دومین نشست امنیتی منطقه‌ای در کابل ابراز امیدواری کرد در نشست آتی با حضور موثر کشورهای دیگر شاهد همگرایی و هم افزایی بیشتر در مسیر مقابله با تروریسم و افراطی‌گری باشیم.

وی با جدی ارزیابی کردن خطر گسترش دامنه نفوذ داعش در افغانستان بر ضرورت اتخاذ اقدامات عملی برای مقابله با این نقشه شوم که توسط آمریکا و ارتجاع منطقه حمایت می شود؛ تاکید کرد.

دریابان شمخانی، حفظ، تقویت و گسترش پاسگاه‌های مرزی را برای حفظ امنیت مرزها بسیار ضروری دانست و خواستار همکاری بیش از بیش دو کشور در این زمینه شد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی، آمادگی کشورمان برای همکاری علمی و انتقال فن آوری و تشریک مساعی در دیگر موضوعات مورد علاقه دو کشور به منظور پیشرفت کشور دوست و برادر افغانستان را اعلام کرد.

دریابان شمخانی باز گشایی بازارچه های مرزی، تسریع در حل وفصل اختلافات مرزی و برگزاری نشست مشترک مرزی میان کشورهای ایران،افغانستان، پاکستان، ترکیه و ترکمنستان را از عوامل موثر برای افزایش ضریب امنیتی مرزها ذکر کرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز در جریان این دیدار با ابراز خرسندی از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به این کشور، گفت‌وگوهای نزدیک مقامات امنیت ملی ایران و افغانستان را در رفع برخی موانع در مسیر اجرای توافقات گذشته، بسیار تعیین کننده عنوان کرد.

وی با اشاره به عزم راسخ دولت و مردم افغانستان برای مقابله با اشکال مختلف تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت پایدار در سراسر این کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اصلی‌ترین پایه‌های برقراری امنیت در منطقه بوده است و بدون شک همکاری‌های مشترک دو کشور در رفع مشکلات امنیتی امروز افغانستان بسیار کارگشا خواهد بود.

مشاور امنیت ملی افعانستان با ارایه گزارشی از شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور افزود: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در افغانستان نشان دهنده علاقه‌مندی مردم این کشور برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود علیرغم همه تهدیدات و مشکلات امنیتی موجود است.

حمدالله محب گفت: امیدواریم که سفر جنابعالی و هیئت همراه، روند نهایی سازی اسناد سیاسی،دفاعی،امنیتی واقتصادی میان دو کشور را تسریع نموده و برای امضاء روسای جمهور دو کشور آماده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی