English

لاریجانی در هرمزگان:

جمهوری اسلامی به دنبال مسئله‌سازی با کشورهای همسایه نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما همواره دست دوستی به سوی همسایگان دراز کرده‌ایم و ایران هیچگاه به دنبال مسئله‌سازی با همسایگان خود نبوده است.

جمهوری اسلامی به دنبال مسئله‌سازی با کشورهای همسایه نیست

 به گزارش خبرگزاری موج از هرمزگان، علی لاریجانی بین داشت: جمهوری اسلامی به دنبال مسئله‌سازی با کشورهای همسایه نیست.

لاریجانی صبح امروز در جمع علمای شیعه و سنی بندرلنگه اظهار داشت: جمهوری اسلامی به دنبال تناضع و مسئله‌سازی با کشورهای همسایه نیست، ما همواره دست دوستی به سوی آنها دراز کرده‌ایم.

‎وی افزود: هرچه روابط صمیمانه در میان کشورهای همسایه گسترش یابد منافع بیشتری در پی خواهد داشت، اما برخی کشورها نباید توقع داشته باشند ایران پشتوانه افعال غلط آنها باشد و آنها را تائید کند.

‎رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با جنگ‌افروزی علیه ملل مستضعف نظیر یمن و ایجاد روابط دوستانه با اسرائیل مخالف هستیم و کشورهای همسایه که در این اعمال نقش دارند ضرر خواهند کرد.

‎لاریجانی افزود: توصیه می‌کنیم این کشورها نیز در روابط خود با رژیم کودک‌کش صهیونیزم تجدیدنظر کنند و از جنگ‌افروزی علیه مردم مظلوم یمن دست بردارند.

‎وی با اشاره به رشادت‌های مردم یمن، عنوان داشت: یمنی‌ها از صدر اسلام انسان‌های رشید و دارای بلوغ بودند و اهل واگذاری زمین خود به بیگانه نیستند.

 

تروریست‌پروری و ایجاد ناامنی در منطقه و ماجراجویی جواب نمی‌دهد

‎رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که زمان بزن در رو خاتمه یافته است گفت: کشورهای مستکبر باید بدانند زمان بزن در رو تمام شده و تجربه اشغالگری در عراق و افغانستان به آنها نشان داد مردم آگاه شده‌اند.

‎لاریجانی تاکید کرد: روش تروریست‌پروری و ایجاد ناامنی در منطقه و ماجراجویی جواب نمی‌دهد و نباید به مذاهب با دید ابزاری نگاه شود.

‎وی ادامه داد: این کشورها فشارهای همه جانبه‌ای را علیه ایران آغاز کرده‌اند اما به علت آنکه ایران کشوری بزرگ با امکانات بسیار و انرژی پایدار در کنار نیروی انسانی متخصص است نمی‌توانند علیه ما کاری انجام دهند.

‎رئیس مجلس گفت: نیروی مسلح ما نیرویی آب دیده و با تجربه ای است و این تجربه را با هشت سال جنگ تمام عیار کسب کرده است و صرفا تجربه مانوری نیست.

‎لاریجانی، قدرت ایران را در عرصه‌های مختلف عامل غرض‌ورزی دشمن دانست و گفت: ایران صاحب فن است و به همین سبب دشمن با تمام توان درحال غرض‌ورزی علیه جمهوری اسلامی است.

‎رئیس قوه مقننه، نعمت امنیت را مرهون تلاش نیروهای مسلح در سپاه و ارتش عنوان کرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی کامل از جلسات پنهانی و توطئه‌های دشمن اطلاع کامل داریم.

 

حرکت ما بر صلح و امنیت پایدار منطقه‌ای است

‎وی ادامه داد: ایران اسلامی با دموکراسی عملی متکی به مردم است و در زمینه مردم‌سالاری استراتژی داشته و از تلاش دشمن هراسی ندارد.

‎لاریجانی تاکید کرد: اصل حرکت ما بر صلح و امنیت پایدار منطقه‌ای است و در راه غلط و سیاست‌های اشتباه مشارکت نخواهیم داشت.

‎وی در ادامه به ظرفیت و پتانسیل بالای استان هرمزگان در عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای اصلاح مشکلات اقتصادی و ایجاد توان اشتغال بهره برد.

‎رئیس مجلس، مشکل کمبود آب را مسئله‌ای ملی عنوان کرد و گفت: در همین جهت با استفاده از ظرفیت دریا و بخش خصوصی و تاسیس آب‌شیرین‌کن‌ها و حمایت دولت و خرید آب تولیدی می‌توان این مشکل را حل کرد.

‎لاریجانی به ظرفیت پرورش ماهی و میگو در بندرلنگه اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با تسهیلات بانکی کم‌بهره زمینه اشتغال پایدار را در منطقه فراهم کرد.

‎وی همچنین در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان قول مساعد داد با همکاری استاندار و نمایندگان هرمزگان در جهت تحقق این امر تلاش کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه